Skrytmorsan

Stora killen har idag varit på 10-månaderskontroll på BVC och allt såg alldeles utmärkt ut (till och med något likt "väldigt imponerande" tyckte jag mig faktiskt höra läkaren säga angående Alvins motorik). 9940 g och 74,5 cm. Vi som var så säkra på att han var över 10 (och ja, jag får väl erkänna att P vann gissningstävlingen). Vi testvägde hemma för nästan en månad sedan och då fick vi det till att han vägde 10 redan då. Men så har jag också alltid hävdat att den där vågen lägger på en hel del. Han följde i alla fall alla kurvor perfekt och det är ju huvudsaken (och så klart att jag fått bevisat att vågen ljuger).

En till kul grej på BVC var att när vi väntade på vår tur så härjade Alvin runt i väntrummet bland annat med en gåvagn och det var med den han körde runt när tanten (vet inte riktigt vad de ska kallas de där BVC-sköterskorna) kom för att hämta oss. När sen läkaren frågade om han ställer sig upp, går mot möbler eller så så svarade jag att han går mot alla möbler han kan tänkas hitta och med sin gåvagn och då avbröt sköterskan och sa att hon nog snarare skulle kalla det för att han sprang med gåvagnen. Haha. Vilda ungen och tydligen är det inte bara vi i sann föräldramanér som tycker att han är lite vildare än andra barn. Inte sagt att det nödvändigtvis är positivt dock.

Idag har Alvin också lärt sig att stå utan stöd. Bara för att jag i förrgår skrev att han inte var i närheten av det ännu. Pappan sa att han stod redan igår (så klart när jag jobbade) men jag ville ogärna tro det och trodde kanske att han överdrev lite men idag har jag sett det med egna ögon. Han står utan stöd.

Så, nu har stolta mamman skrutit klart och ska nu laga middag istället.

Trevlig kväll!

Publicerat: 2011-09-15 @ 18:29:07


1 kommentarer
Postat av: Elinor- Matildas mamma

Heja Alvin! Klart man ska få skryta! Man är ju så stolt över de små liven! Vad roligt att han kan stå själv! Matilda håller sig till bord å stolar... Å ja, allt man kan hålla sig i.



Nä nu ska jag ta mig en pwrnap. Kommenterar me ajfånen så det blir ett kort inlägg. Kram!

2011-09-16 - 15:35:27 | URL: http://theredishfox.blogg.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!