Spontanshopping

Nu är vår gamla vanliga glada pigga Alvin äntligen tillbaka och minst en tand rikare är han. Han låter en liksom inte kolla riktigt så det är svårt att veta säkert.

Det där med att gå, det vet jag inte om det kanske bara var en lycklig slump. Han har i alla fall inte gjort om bedriften och visat sina konster för sin far (som antyder att jag bara hittat på för att vara först vilket så klart inte är sant). Fast jag är ganska övertygad om att det snart kommer att ske igen det är bara det att han har så bråttom mot nya äventyr hela tiden att han inte riktigt hamnar i situationen.

Helgen har, lite utan att jag egentligen besökt några affärer, gått i shoppingens tecken. Jag har i alla fall lyckats bränna väldigt mycket pengar. Typ lika mycket som min första lön på väldigt länge gav mig i fredags. Men så ingår det också en soffa i den shoppingen. Och ett par vinterstövlar. Världens skönaste och snyggaste stövlar men jag är lite skeptisk eftersom de är så varmt fodrade. Det är ju klart att det är mysigt men samtidigt minskar det ju användingstiden en del. Men de är så snygga så mest troligt får de stanna här hos mig trots att de var ganska dyra för att vara inhandlade av mig. Jag gick helt oskyldigt i skoaffären för att stötta min kusin som ville köpa sig ett par svenska fofdrade vinterskor innan hon lämnade landet i fredags och så bara hoppade de där stövlarna på mig men så är det också oftast när man inte är på jakt som man gör de bästa köpen. I alla fall är jag sådan och soffan är det faktiskt likadant med, det var längesen jag spanade in den men när jag gjorde det var jag inte alls på jakt. Nu har bara beslutet hunnit mogna. Mest hos P men även hos mig. Och bäst av allt är att vi redan sålt den gamla till min bror. Skönt att slippa fixa med Blocket. Soffan ska ni så klart få se när den gjort entré om ungefär en vecka.

Nu ska veckan avrundas med smarrig middag och så ska jag fortsätta drömma om den kommande soffan (jag vet, jag är lite störd men jag längtar så mycket).

Publicerat: 2011-09-25 @ 16:05:26


1 kommentarer
Postat av: Elinor- Matildas mamma

Heej! Vad roligt att du drömde om vårt hus! Haha vårt internet e så kasst å min man e envis å ska prova alla ställen i hela huset innan det ska skickas tbaka!



Chenda mår bättre nu. Nu håller vi tummarna att tumören e ok å inte elakartad.



Själv ligger jag med feber så nu ska jag lägga ifrån mig ajfånen å sova! Hoppas att du har det fint! Jag loovar att lägga upp bildet i veckan! Kram på dig å Alvin! Så söt han är!'

2011-09-25 - 22:41:06 | URL: http://theredishfox.blogg.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!