Grillat är godast

Datorfritiden blir något mindre när man har en hel del datortid med exceltabeller, ekonomistyrningsverktyg och jobbmail. Men nu är det helg och då är jag ju ledig! Och Alvin sover i vagnen ute i skuggan och jag är nyduschad och vi ska alldeles straxt börja förbereda så smått inför kvällens middagsgäster. Min ena bror med fästmö kommer på besök och de fick rösta mellan grillat och kräftor och grillat vann. Så vi tackar vädret och hoppas på en skön septembergrillkväll. Hoppas att det inte är årets sista, det tror jag egentligen inte, grilla kan man ju göra även i snön men kanske är det sista gången som grillkvällen blir mer än bara matlagning, kvällarna med utehäng i trädgården känns räknade. Inte sörjer jag för det. Hösten har sin charm och jag riktigt längtar efter att tända brasan, mysa med stearinljus och gosa i soffan. Fast först alltså, en sensommarkväll på verandan! (Men jag misstänker starkt att maten kommer att ätas inomhus). Trevlig lördagkväll allihopa!

Publicerat: 2011-09-10 @ 15:54:16


1 kommentarer
Postat av: Elinor-Matildas mamma

Hallåååå! Åh jag är så dålig på att kommentera. Jag har lite att göra nu på dagarna, men näst nästa vecka kommer jag att bli bättre, hoppas jag. Hahah eller så har man ännu mer att göra då ;)



Jadu, jag är ju en sån person som fullkomligt ÄLSKAR hösten. Jag vet, jag är knäpp. Men som du skriver, gosa ner sig under en filt i soffan, tända levande ljus, ha raggsockor å gosiga jackor... Åhhhh I love it. MEN även jag tröttnar framåt januari. Då tycker jag att våren ska komma bums.



Sen älskar jag att vara ute när det regnar. I regnkläder å gummistövlar. Så nu när barnbidraget kommer ska vi iväg å leta regnoverall till Matilda, Lindex ska visst ha. Så det ska damen få så att vi kan gunga å leka ute även om det regnar (i GBG har det ju tendens att regna rätt mycket).



NU ska jag kolla på film, ha det toppen!

2011-09-11 - 19:13:33 | URL: http://theredishfox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!