Framförhållning

Fy fasiken vad skönt! Ikväll har vi varit på infomöte om en förskola som ska byggas här i området och som vi (mest jag faktiskt) anmält intresse till. Det är rätt svårt att få plats här i området och även om Stockholms stad har platsgaranti så kan man hamna lite varstans i stadsdelen vi bor i och den är stor och jag vet flera som fått plats väldigt långt bort och åt fel håll och det är alltid ett litet ororsmoment att inte veta hur det ska bli. Där vi var idag har de en egen kö eftersom den är privat och vi fick bekräftat att Alvin är garanterad en plats nästa sommar. Då är den alldeles nybyggd och det låter verkligen superbra allting. Långt bort i tiden just nu men samtidigt så skönt att inte behöva bekymra sig! Att ha allting klart nästan ett år i förväg, det är bra framförhållning det och skönt att det lönat sig att vara lite ihärdig och ringa runt när jag såg reklam för denna förskola i Skanskas byggannons (de som köper lägenhet i samma nybyggda hus har förtur men det fanns alltså plats även för oss).

Och medans jag och P var på mötet var Alvin med farmor och farfar och det gick som vanligt smärtfritt och när vi kom hem vid 8 sussade han redan sött. Skönt för mig som annars står för majoriteten av nattningarna att få lite ledigt från det en kväll. Fast lite ont i hjärtat, var visserligen med min skrutt hela förmiddagen men sen hann jag nästan bara hem och vända (och kramas och leka en del förstås) mellan eftermiddagens jobb och mötet och så sov han när vi kom hem och imorgon bitti ska jag iväg och jobba igen. Abstinens! Fast vi lär ju ses några gånger i natt han och jag. Så brukar det ju vara... Det är lite konstigt, ibland när det varit lite mycket barntid önskar man sig lite ledigt men när man väl får lite ledigt så saknar man honom massor!

Publicerat: 2011-09-06 @ 20:48:01


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!