Fördelen med instruktionsböcker

Haha, jag har klagat här hemma på att vi har 24 grader i sovrummet. Jag vaknar nattetid av att jag är helt svettig och måste sova utanför täcket men det tycker jag egentligen inte om. Idag tog jag mig tid att läsa instruktionen för vår värmepump eftersom den enligt P även är en AC. Det var den och vi har haft på värmefunktionen istället för kylfunktionen. Tänk om man alltid skulle ta och läsa instruktionen innan man klagar på att saker inte funkar. Nu är det svalt i sovrummet igen.

Ute är det dock varmt (och ute vill man ju att det ska vara varmt!). Har mest hängt i trädgården hela dagen. Nu på kvällen har vi invigt nya matplatsen och grillat på nytt ställe på tomten. Funkade utmärkt och var kvällssol (och på dagen var det lämpligt nog skugga i hamocken så i den har jag och S gungat med våra bebbar hela eftermiddagen). Dessutom är nu sofforna på plats och verandan sommarpimpad. Det jag upptäckt att vi verkligen saknar är ett parasoll. Alvin vill ju kunna ligga på en filt och snurra men mitt på dagen är det väldigt ont om skugga (utom precis vid häcken ut mot gatan men där vill man ju liksom inte ligga). Ska kanske inhandlas imorgon, vi kollade på Coop idag men var inte riktigt nöjda. Parasollfoten de hade som man fyller med vatten för att få tyngd passade inte mer parasollet de sålde (logiskt) och den som var i betong var dels ganska dyr men framför allt hade det varit ganska svårt att få hem 20 kg parasollfot då vi hade promenerat dit. Barnvagnen är visserligen bra till mycket men där är nog gränsen passerad. Om det ska bli en sådan fot får det bli när vi har bil dit. Imorgon tänkte jagt dock spana in vad Jysk har att erbjuda.

Avslutar med lite bilder från vår trädgård igår och idag:


Fina blommande körsbärsträdet på vår baksida.


Äppelträd



Äppelblom

Publicerat: 2011-05-09 @ 23:15:34


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!