Klumpen

Oj, oj, vilken klump vi har här hemma. Oavgjort på längden, 62,5 cm, mittemellan vad vi trodde. Våra gissningar på vikten var ju dock inte alls bra (fast jag vann), 6550 gram väger han nu. Han har alltså gått upp 850 g på 4 veckor och hör och häpna ligger han nu på normalkurvan för 4-månaders bebisar födda "i tid". När han föddes låg han exakt på normalkurvan för barn födda en månad tidigt. Inte konstigt att han sover och äter så mycket. Han har ju för tusan jobbat in en hel månad! Tydligen var det bara bra och kurvan går ändå i lagom takt. Sen satt han och snackade hela BVC-besöket och charmade tanten. Tyvärr var det sista gången med henne, hon är ju egentligen pensionerad och har bara vikarierat i väntan på ersättaren för den som slutade. Hoppas nästa tant är lika bra!


Stor nog att sitta själv i soffan.

Mina tänder såg prima ut, ska bli kallad till tandhygienist efter sommaren för lite recond av munnen men inga hål och behöver inte gå till tandläkaren så ofta enligt honom själv. Firade det med att gå hem och dricka fanta till lunchen (den öppnades ju i helgen och annars får vi ju slänga den för att kolsyran försvinner).

Imorgon kommer en gammal barndomsvän till P hit tillsammans med sin sambo och deras son som bara är typ en vecka yngre än Alvin. Ska bli skoj men jag har aldrig träffat dem så lite nervöst också. Dessutom är de lite mer rutinerade än oss på barnafronten. Detta är deras femte (!) barn. Hoppas snuvan som Alvin flera gånger vaknat av i panik sen igår kväll lugnat ner sig tills dess.

Igår kom fotona som jag framkallt hos Extrafilm, blev 3 fina tavlor i köket. Tog de tavlor vi redan hade där och vände på motivet så att baksidan fick agera pas partout och det blev riktigt bra. Sen ramade jag in ytterligare 3 bilder i en trippelram från IKEA men den hann jag aldrig få upp igår. I eftermiddags när jag kom hem från promenaden till BVC (hurtbullen jag promenaerade i sol dit 25 minuter och lika länge i snöslask hem) hade älsklingen satt upp tavlan perfekt i trappen så att den syns direkt när man kommer in i hallen. Ska rama in fler kort i svarta ramar och sätta upp på den vita trappväggen. Det blir snyggt det! Sen är ju motivet alldeles bedårande också så det kan ju inte bli annat än lyckat.


Inte så bra kvalite på bilden men ni ser ju upplägget. Och måste försvara mig lite och skylla panelen på de förra ägarna, den hade jag nog inte valt själv.


Och så bildbevis på tavlan som älsklingen satte upp idag.

Nu har filuren på golvet tröttnat på att ligga och lufta sig så får nog avsluta nu. Under tiden på golvet har han hunnit vända sig från mage till rygg några gånger (och jag lyckades filma en av gångerna!) samt hunnit kissa på golvet och soffbordsbenet en gång (kan inte säga att jag är lika stolt över den bedriften.

Publicerat: 2011-03-10 @ 18:59:46


3 kommentarer
Postat av: SusannaRosita

Ååh så söt han är. Hur mycket för tidigt föddes han?

Haha jag har heller ingen aning om vad alla rotfrukter är... utropade "jaha hur ser kålrot ut då" när de sa att man skulle vänta med just den. inte helt lätt det där. :)

vi har fäst hoppgungan i dörrkarmen med den hållaren som följer med.

2011-03-11 - 09:31:48 | URL: http://susannarosita.blogg.se/
Postat av: Becca-Mamma till Ellen

Vad skönt att han kommit ifatt :) Ellen är ju 5 veckor tidig och börjar också komma igen. Det är skönt!



Ja, rutiner är aldrig fel. Det är så skönt när dom väl sitter och kvalitetstid med sambon på kvällen är skönt :)

Vad fint det blev med tavlorna!

2011-03-11 - 09:37:11 | URL: http://booken.blogg.se/
Postat av: Linda - Mamma till Anton

awww blivit en stor kille nu :)



Jodå fick sova bra inatt med...nu är jag riktigt bortskämd :)



Vad händer i helgen?

2011-03-11 - 12:30:38 | URL: http://lillapindi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!