Torsken - never ending story

Nyss hemkommen från amningsmottagningen. Som jag trodde har torsken/svampen spritt sig från Alvins tunga till mina bröst vilket förklarar de smärtsamma såren och sprickorna. Inte kul. Nu blir det till att hårdbehandla honom med vichyvatten (eller om BVC kanske kan tänka sig något effektivare) och mig med Dactacort. Fick även lära mig teknik att få honom att ta bättre tag så gör det förhoppningsvis mindre ont av det med. Hoppas verkligen att det går över snabbt.

Har även hunnit med en hund- och barnvagnspromenad i solen hela familjen (P är ledig idag) och nu är det dags att packa in oss i bilen igen och åka till BVC. Gissa-storleken-tävlingen fortskrider här hemma. Som ni kanske minns leder jag. Nya gissningar:
P tror på 4800 g och 58 cm.
jag tror på 4930 g och 57 cm
Nu håller vi tummarna (för att jag har rätt naturligtvis och så klart för att han växer som han ska).
Ska även fråga om lite klet i ögat som inte vill ge med sig samt om de tror att det vore skadligt för honom att börja babysimma när han är 12 veckor (fast det står att det ska ha gått 12 v sen beräknat datum).

Publicerat: 2011-01-26 @ 12:26:57


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!