Ny sovrutin?

Efter en gnällig gårkväll somnade Alvin efter amning vid 12 och sov sen i 5 (FEM!!!!!!) timmar innan han vaknade för mat igen. Jag somnade ju visserligen inte lika snabbt som honom och jag vaknade vid 4 av att han smågnydde (lyckades få honom lugn igen med lite nappistoppande) men jag har ändå fått drygt 4 h sömn i streck. Det är stor skillnad mot hans vakna-för-mat-var-tredje-timma-(och vara vaken i cirka 45 minuter varje gång)-rutin. Snälla, snälla, låt detta vara starten på en ny rutin och inte bara en lycklig slump. Efter matningen hade han dock svårt att komma till ro så fick ha honom sovandes på mig mellan halv 6 och halv 8 vilket är ganska obekvämt men hellre det än vaket. Halv 8 till 8 låg han hos pappa innan han var tvungen att gå upp och när han gick blev det ny mat och sen halvtaskig sömn fram till halv 10. Jag personligen hade gärna kunnat stanna någon halvtimme till i sängen men han som regerar här hemma sa att det var dags att gå upp och leka då och det är ju rätt mysigt det med förstås...

Nu ska vi åka och leka med L och Isabell.

Publicerat: 2011-01-27 @ 10:56:41


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!