Växa-upp-skalan

Spjälsäng monterad. Utan ena långsidan så att den kan stå mot min säng så att nattmatningarna blir smidigare. Saknar dock fortfarande madrass så det måste införskaffas innan Alvin kan byta upp sig. Det visade sig dock att måtten tydligen ändrats sen 70-talet. Nyare sängar verkar ha måtten 120x60 (eller till och med 70). Denna är bara 115x50. Innebär lite meck med att hitta madrass men det ska nog lösa sig. Fixig som jag är. Hahahaha...

Nästa steg i växa upp skalan för Alvin är inköp att barnstol. Tror verkligen han snart kan sitta i en sådan om det pallas upp med kuddar så att det är bra stöd. Han är så stark! Dock har jag upptäckt att han helst alltid tittar mot sin vänstra axel. Detta gäller oavsett om han ligger på mage eller rygg. Rädd att läkaren kommer anmärka på det på torsdag och att vi måste hårdträna för att få ordning på det men det är så svårt när han verkligen inte vill. Ångest i mammahjärtat...

Steg 3 i växa upp skalan är att jag köpte nya blöjor idag och det blev storlek 3. Pampers nummer 2 sträcker sig 3-6 kg och eftesom han för 2 veckor sen vägde 5180 (shit att det redan gått 2 veckor sen dess) så kändes det rimligt att byta till 3:orna som är för 4-7 kg. Har dock inte testat ännu.

Nu ska jag försöka lägga filuren i sin korg (för sista gången?) och hoppas att han somnar. Sov ju mer än 3 timmar i streck på eftermiddagen men sen dess har han bara tagit någon enstaka powernap så nu verkar han något övertrött. Kan bli en antingen väldigt bra natt eller en väldigt besvärlig natt utav detta känner jag.

Natti!

Publicerat: 2011-02-08 @ 23:21:04


1 kommentarer
Postat av: Ida

Vi gjorde samma upptäckt med måtten och om du inte känner för att vara händig och klippa till madrassen så att den passar så finns gamla hederliga måttet 115x50 på baby proffsen och babyland :-) Lycka till!

2011-02-08 - 23:28:07 |

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!