Täppt

Nu har vi ett litet kontor i matsalen och slipper sitta nere i den iskalla källaren. Och bra blev det. Men några foton blev det så klart inte. Skyller på trötthet. Natten var lite bökig och stökig och halv 6 vaknade en liten pojke i panik över att han var så täppt i näsan. Lite koksalt och näsdroppar gjorde susen och sen dess har det inte märkts av men så ledsen han var. Ont i hela mammahjärtat att se honom så panikslagen. Idag har vi ändå fått ytterligare en viktig sak gjord. Pass är nu fixat till Alvin så att vi kan fly snön om vi skulle bestämma oss för att vi vågar. Vore ju så skönt med sol och värme så det lutar nog att det blir så. Tur att vi testade stolen igår. Hos polisen skulle han sitta sjäv i i vit stol mot vit bakgrund och bli fotad. Han sov när vi kom så han fick väckas och pallas upp i stolen och sen fick jag locka blicken mot kameran med en burk med gem. Till slut blev det en acceptabel bild. Lite kul att han ska ha den tills han är 5 men det blir nog bra. Inom en vecka ska det finnas att hämta ut.

Även denna kväll är lite smågnällig. Man börjar vänja sig. Undrar vad det kan vara bara? Tycker ju synd om honom (och lite om oss som måste lyssna). Med tanke på nästäppan kanske det är någon infektion som spökar lite? Hoppas i alla fall att det snart blir bättre för nu har vi snart haft 2 veckor med kvällsgnäll.

Måste rapportera om gårdagens träning. 35 sekunder blev det då. Idag har jag inte hunnit träna ännu (vilket ju måste låta väldigt logiskt när det tar mindre än en minut) men snart så. Tror i alla fall att jag kanske känt av ett uns av träningsvärk idag och det var en ovan men välkommen känsla.

Avslutar med ett foto från gårdagens besök på IKEA. Inte så ofta jag fotar inne på toaletten men måste ju bara visa detta. En liten minitoa brevid de vuxnas. Och samma sak var det med handfaten. Såg så sött ut.

Publicerat: 2011-02-23 @ 21:20:23


1 kommentarer
Postat av: Elinor- Matildas mamma

Bra jobbat! 35 sekunder är inte helt illa alls!! :) Det är så roligt som du säger, man märker varje dag att man klarar längre! Men ibland (som igår) så går det neråt, igår klarade jag bara 39 sek, trots att jag dagen innan klarade 52.



Åh jag bara måste berätta om toaletten på Ikea! Det var så roligt! En kompis berättade att hon hade vart på ngt ställe med likadan toa, å då hade dom hört en liten pojke prata med sin pappa där inne: "Men pappa, din är så stor! Min är liten!" å då hade pappan svarat "Ja men det är för att du är liten som din är liten" haha å alla utanför började ju småskratta dom trodde ju att dom pratade om storleken på ngt annat... Sen när dom kom ut från toan så såg dom ju toastolarna! Hihi så gulligt!



Åh jag vet, den där sucken... åh jag hade bara lust att säga till honom att "Vill du inte spendera LITE mer tid med din egen dotter" men jag ville inte bråka när Matilda va med, dom känner ju sånt med en gång. Så jag tog sötnosen å matade, men fan vad jag hade lust att sparka till honom bra hårt när jag la mig i sängen igen!



Hoppas att ni får en lättare natt nu! Inte kul när de små är förkylda! Lider verkligen med dom, Matilda är också snorig. Hon får nezeril innan vi lägger oss å klarar sig bra på det, tack å lov!



God natt på er! Kram kram!!

2011-02-23 - 22:37:22 | URL: http://redishfox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!