Vaccin och annat på BVC

Nu är vi hemma igen från BVC med en ganska gnällig Alvin. Läkarbesöket gick prima, han fick bara lovord och beröm för både nacke och leenden. Vi får fortsätta sova med specialkudden så att Alvins huvud formar till sig men även BVC-tanten höll med om att det blivit mycket symetriskare sen sist så det går åt rätt håll. Alvin fyrade som sagt av en massa leenden mot både läkare och BVC-tant men bara fram tills det var vaccinationsdags. Efter det var han ganska otröstlig. Lilla hjärtat grät och grät och grät (och mamman grät inombords). Ammade lite innan vi satte oss i bilen igen och han blev lugn och var det så länge vi körde (vi åkte en extra sväng för att släppa av P hos en kompis han ska låna en bil från) och jag tyckte det hela verkade mycket lovande. Hade hoppats på att han fortsatt sova i stolen när vi kom hem men han vaknade direkt och började smågnälla direkt. Inget var bra. Till slut tog jag fram bärselen och vankade runt med honom i den. Då blev han ganska lugn, gnydde bara till ibland. När jag tyckte han verkade sövd satte jag mig i soffan. Det var inte populärt. Ammade lite men han grät till då och då även under amningen. Efter amningen blev han riktigt glad. I ungefär 5 minuter. Han vill liksom skratta och vara glad men man ser tydligt att det är något som stör honom så då och då kommer det snyftande mitt i skratten. Sen dög inget igen, la honom i vagnen och körde den fram och tillbaka i hallen. I samma stund som P kom hem med lunch till oss så somnade faktiskt Alvin i vagnen och jag körde in den i hans rum och hoppas han ska sova vidare ett bra tag i lugn och ro. Tycker dock att det är lite konstigt att han blev så gnällig på en gång. BVC-tanten sa att det kunde bli så om ett par timmar. Han är i vanliga fall väldigt ognällig (och det kan man uppskatta lite mer när man som nu haft lite jobbigare timmar) och detta nu måste väl ha med vaccinet att göra? Nästa blöjbyte ska jag kolla tempen och ge Alvedon om det verkar behövas. Vill ju att han ska vara sitt vanliga glada jag.

Så resultatet av tävlingen då. Innan sprutan var det ju faktiskt kontroll och vägning och mätning på schemat. Alvin väger nu 5700 g och är 59 cm lång. Summerat oavgjort igen då jag vann vikttävlan och P vann längden. Men nu till det galna. På en månad har han gått upp drygt 1 kilo och vuxit 4 cm. Inte konstigt att han bara äter och sover hela tiden. Det måste ju gå åt en hel del energi för att växa så bra. Han är nu nästan uppe på normalkurvan för både vikt och längd fast han var en månad tidig. Det är ganska bra jobbat det.

Nu ska jag ta tag i den där tvätten som aldrig blev av igår. Jag tror att jag satte på den när jag kom hem (men det trodde jag ju igår med) så det borde gå att hänga den för tork nu. Hoppas jag lyckats bättre denna gång så att jag kan fixa vidare med Alvins nya säng. Om han sover vidare vill säga.

Publicerat: 2011-02-10 @ 14:54:41


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!