Liten blir stor men samtidigt så mycket mindre

I natt ska liten bli stor och sova i sin nya spjälsäng. Babykorgen som han spenderat sina nätter i de första tre månaderna i livet i (eller i ärlighetens namn bara den senaste 1½ månaden, innan dess var det bara vår säng som gällde) är verkligen urvuxen och nu blir det alltså spjälsäng (precis som för de flesta andra bebisar). Lite läskigt tycker jag att det är för de betyder ju att han vuxit så mycket och blivit så stor (och hur fort kan tiden egentligen gå?) men samtidigt också att han nu är väldigt liten i förhållande till sin säng. Återstår att se vad Alvin själv har att säga. Jag får återkomma i frågan imorgon.

Publicerat: 2011-02-15 @ 23:06:12


1 kommentarer
Postat av: Elinor-Matildas mamma

Ohhh spännande! Matilda har sovit i sin spjälsäng varje natt sen hon var 1 vecka! Det var superskönt, jag kunde inte sova när hon låg i sängen.



Föräldragruppen gick riktigt bra! Det var massa trevliga föräldrar å åldersmässigt var det väl runt 29-30 år eller så som snittade. Men vi var faktiskt inte yngst! Fanns ett yngre par med tvillingar. Så det var gött! Å dom var trevliga, ett par var dock lite dryga, vad man kände nu första gången men det kan ju ändras.



Haha du det där med att ungarna ska göra saker vid en viss ålder det kan man fetglömma känns d som! Ungarna gör ju som dom vill de jäklarna ;) Det kommer tids nog ska du se!



Usch träningsvärk är verkligen inte roligt, men idag har den lättat så nu kan jag köra på igen! Ja men haka på det är alltid roligt att kunna peppa varandra. Plankan är ju supereffektiv! Så kanske man vågar visa sig på stranden i sommar, vem vet! Annars kan man ju alltid införskaffa en såndär Burka ;) Hihi....



Ikväll ska Matilda å jag bada tillsammans har jag tänkt. Är alltid jobbigt när man går upp ur badet, då får man torka henne fort som attan för en själv håller ju på å frysa ihjäl, då Robert inte är hemma å kan torka henne då, så att man själv kan få torka sig själv. Men idag är Robert iväg å jag VILL bada. Å då får Matilda bada med! ;) Hihi!



Kram på er!

2011-02-16 - 15:35:04 | URL: http://redishfox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!