Det där med sömnen (igen)

Jag ger upp. Det finns inga rutiner och jag kan inte se något mönster. Inatt sov den älskade ungen mellan 12 och 05:30 och den mycket tacksamma mamman fick drygt 5½ timmes sammanhängande sömn. Rekord! Sen vaknade han redan vid 8 igen men fick lite mat och somnade sen hos sin pappa. Så skönt! Men som sagt betyder ju detta inget för kommande nätter så ska inte ha för stora förhoppningar. Men njuta av det goda det ska jag även om det kanske bara var en engångsföreteelse (just därför borde man ju verkligen passa på att njuta - vem vet när det blir så bra nästa gång?).

Publicerat: 2011-02-01 @ 14:48:37


3 kommentarer
Postat av: Elinor- Matildas mamma

Åh segt det där. Matilda sover inte heller jättemånga timmar i sträck, å när hon väl gör det blir det oftast mellan 19-02 typ, så lägger man sig vid 23 får man ändå bara typ 3 timmar. Men jag har läst att dom vid 3 månaders ålder börjar få in bra rutiner, å vi börjar märka att det är lättare att natta henne igen, så vi kan ju hoppas att det även snart betyder att hon kan sova hela natten utan nattmål... MEN då måste ju hon börja käka lite mer också...



Ja, P-datorn är dyr (eller var då i alla fall, jag vet inte vad den kostar idag, kolla på himmelriket.se det var där jag beställde min) men den är verkligen värd det. Det är inga tillbehör till den och den har en garanti på 10 år. Så jag menar, käkar man p-piller eller så så kostar ju dom typ varje år. Jag får se om jag kommer att köra med den nu, kanske kör vi på "säkra perioder" har inte bestämt mig riktigt än. Eller så börjar jag med p-datorn när Matilda slutar att äta på natten.



Haha det är bara att säga till om du vill ha lite tips när du ska träna vovven! :) Det är roligt å nyttigt men samtidigt ska man ha tid för det. Jag är glad att Chenda är 7 år nu och inte behöver tränas direkt, det hade vart tufft å börja träna en unghund nu när man har barn.



Haha, jadu tänk om gosedjuren var större än vad man själv är... läskigt! Min kära make är ganska mycket större än mig (på längden i alla fall) jag är ju 156 cm å han är långa 187 ;) lite längdskillnad på oss. Så vi kan ju hoppas att Matilda får lite längd från honom så slipper hon fålla upp alla jeans hon köper!



Jo stockholm är vackert! Min mamma är därifrån! Älskar skärgården i sthlm, så fin med skog. Vår skärgård är bara stenig. Massa berg överallt. Å dessutom har vi äckliga maneter i havet... usch usch usch! Så jag är lite avis på ert vatten där borta.



NÄ! Nu ska jag göra lite nytta här hemma, som att komma på vad vi ska äta typ ;) kram kram!

2011-02-01 - 16:40:44 | URL: http://redishfox.blogg.se/
Postat av: Ida & Jouline.

J

2011-02-01 - 22:29:18 | URL: http://alexandraida.blogg.se/
Postat av: Ida & Jouline.

Jag gör det samma tar varje natt som den kommer :)

2011-02-01 - 22:30:36 | URL: http://alexandraida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!