Skitunge

Vem har ätit upp våra krusbär? Älskar krusbär. Jag har spanat in dem så länge, teståt för en vecka sedan men de var för hårda. Idag gjorde jag mig redo och begav mig till trädgårdens mörkare delar. Det är på baksidan vi har våra bärbuskar. Vinbären var sura som tusan. Antingen är de inte mogna ännu eller så är de så där sura. Hur som fick de sitta kvar. Inte minsta lockad att käka upp dem. Så jag tog sats mot krusbären men vad märker jag? Inte ett enda krusbär på någon av buskarna. Någon har käkat upp samtliga. Är det ett djur eller någon som pallat våra krusbär? Väldigt upprörande är det i alla fall och jag har ältat detta hela dagen. En liten bagatell kan tyckas men ändå. Jag älskar verkligen krusbär.

Annat man kan äta istället för krusbär är bajs. Det har Alvin gjort idag. Egentligen vill jag inte skriva mer om det, det var typ det äckligaste jag varit med om någonsin. Ena stunden satt han snällt och morgonbajsade i sin matstol  (i blöja givetvis) medans vi vuxna åt frukost. I nästa stund sitter han med något i händerna och smaskar. Och i stunden efter inser vi att det är bajs. Och i stunden efter det påbörjades operation sanering. Mumma.

Publicerat: 2011-08-14 @ 16:25:39


1 kommentarer
Postat av: Elinor- Matildas mamma

Hahahaha å fy fan!! Hahahaha! Vad jag skrattade gott, jag kan se det framför mig! Hihi!!



Åh jag äääääälskar krusbär! När vi flyttat till huset ska vi köpa en krusbärsbuske! Me liiike! Å smultron, det ska också inhandlas!!



Här är det full rulle, Matilda kryper runt å fullkomligt älskar hundens vattenskål. Det blir ju som en badbalja för Matilda. Hur gör ni? Alltså jag vet inte riktigt hur jag ska hålla henne undan vattenskålen... Nu har jag höjt ställningen så får vi se om det funkar, risken är ju bara att hon välter alltihop istället.... Puh!



Stor kram!

2011-08-15 - 09:25:03 | URL: http://theredishfox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!