Krypa upp och ner

Vår son kan numera förflytta sig typ en meter för egen maskin. Detta gör han liggandes på rygg. Förstår inte riktigt hur men på något vis sparkar han med benen väldigt frenetiskt och glider (?) på så vis med huvudet först ganska snabbt över golvet eller i sängen. Lite läskigt är det att han far fram med fontanellen först och utan att se (fast ett synligt hinder skulle nog ändå inte stoppa honom). Lite som upp och nervänd krypning skulle man kunna kalla det hela. Ett trots allt ganska effektiv sätt att transportera sig på. Fort går det och man får verkligen vara på sin vakt. Imorgon ska vi istället transportera oss via bil till Katrineholm. Det blir en tidig morgon (i våra mått mätt) så snart är det natt här och mig hör ni nog inte av förens tidigast imorgon kväll. Nu håller vi alla tummar för att vaccinet fick in Alvin på en ny bra vana med mat bara en gång på natten. Håll riktigt hårt, det vore guld värt. Tackar!


Viga lekar i babysittern för ett par dagar sedan.

Publicerat: 2011-04-12 @ 22:05:40


1 kommentarer
Postat av: Elinor- Matildas mamma

Åh! Matilda gör precis likadant! Det är ju rent livsfarligt! hahaha! Dock kom hon inte så långt som en meter... Hon blir otålig å försöker vända sig å krypa istället, dock hajjar hon inte att hon måste göra benrörelser å armrörelser samtidigt, hon rör antingen bara på benen (å står på huvudet) eller så rör hon bara på armarna... ;)



Haha, jag lovar att inte skälla på dig, jag tror dock att jag kommer att bli nöjd! Å vi behåller vår andra vagn också (den är jävligt bra vintertid) så det är lugnt! :)



Nu ska jag ut i solen! Kram på dig!!

2011-04-14 - 15:13:55 | URL: http://redishfox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!