Överaskningar

Hemma efter en dag på jobbet. Även om det numera endast är 6 h dagar så är det tungt. Och hade gärna kunnat få vila mig ännu mer. Fast samtidigt, känns ju helkonstigt att det inom några veckor är sista arbetsdagen på väldigt länge.

Gårdagens middagshandling av P resulterade dels i tacos som planerat. Dessutom lite överaskningar i form av årets första julmust. Åhhhh, denna tid på året upparbetar jag snabbt ett beroende. Dock är kolsyra och kanske specellt bubblig julmust inte alls speciellt snällt mot min halsbränna. Straffade sig i natt men det var så gott att det nog faktiskt var värt det. Den största överaskningen av alla var dock den bebisshopping som P kom hem med. Första paketet blöjor, våtservetter, skumdukar, babyolja och babyschampoo. Den där barnkammaren antar mer och mer form och snart känns det som att det viktigaste faktiskt är på plats. Och jag blev så rörd av hela grejen. Min P shoppar saker till bebben!

Och inom kort kommer svärföräldrarna med byrå till rummet, innebär att jag snart kan börja fixa med kläderna som är inköpta, just nu ligger det kvar i påsarna. Snart ser vårt hem faktiskt ut som ett småbarnshem. Overkligt.
Publicerat: 2010-11-08 @ 17:16:03


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!