Dagen idag

Bloggar och ammar på en gång, det är simultanförmåga det. Fast det tar onekligen lite tid att skriva bara med en hand.
Dagen har ägnats åt lite småfix här hemma. Sen pallrade vi oss ut, jag, Alvin och vovven. Alvin får sitta innanför min jacka i bärsele, att gå med vagn är ju en omöjlighet på dessa oplogade gator. Omständigt är det ju att klä på allt och alla men hunden måste ju få kissa och bajsa han med. Blöja även på honom kanske vore något?
Sen var mina föräldrar färbi en sväng och åt lite skinkmacka och hämtade en GPS, kul med något vuxet sällskap även om bara för en stund. Har även hunnit med samtal med försäkringskassan. Ett timslångt projekt med 40 minuters telefonkö och aldrig blir jag speciellt mycket klockare när jag pratat med dem. Eller, jag tror jämt att allt är löst när jag lägger på men sen visar det sig ju att den handläggaren varit lika förvirrad som de innan. Jag fattar inte riktigt problemet, folk har väl fått barn förr men ändå lyckas de inte betala ut rätt. Grrrr... Nu fortsätter jag med mina små projekt, bland annat ska klädkammaren/garderoben rensas från mammakläder, kläder jag la undan i somras ska fram (hoppas jag kommer i dem) och något att ha på sig på nyår ska hittas (hoppas att det gömmer sig någon guldklimp i garderoben, vill helst inte köpa nytt innan jag är tillbaka i önskvärd form igen). Kanske ska jag lägga ut första delen i förlossningsberättelsen också...
Publicerat: 2010-12-28 @ 16:05:34


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!