Milstolpar

Många milstolpar senaste veckan.
Först var det vinter. Sen blev det sommar för en vecka sen. 

Nu är det vår (hoppas jag, vore tråkigt om det redan är höst).

Och så ritade Vilmer sin första huvudfoting.


Och jag var hos tandläkaren utan att bli anklagad trots dåligt (inget) tandtrådande.
Och så idag byggde Alvin sitt första legobygge alldeles själv efter instruktionen.


Och så var det premiär på bio för Vilmer och därmed som helfamiljsaktivitet. Men godiset var visst bäst (det var dock ingen milstolpe alls utan Vilmer i ett nötskal).

Och även premiär och skrik och panik idag på Mall of scandinavias toalett när den självspolande toaletten fick fnatt och började spola gång på gång medan Alvin satt på den, eller nästan i den (med sin lilla rumpa nersjunken).

Och det blev tredje veckan i rad med träning för mig. Visserligen bara ett pass per vecka men första längre perioden i streck (med något av en vana) på år och dar på grund av sjuk vår.
Sen verkar pollen premiärat sig in i samtliga familjemedlemmars huvuden men det är ju inte direkt något att fira.
Men ja, på det stora hela, ganska lyckat.
Nu tänkte jag att det vore trevligt att fira Sverige i ESC men får väl se om Frans tittar sig in hos resten av Europa. Mitt sällskap för kvällen sussade gott redan när jag kom ner från nattning av de yngre förmågorna. Försökte skaka liv i honom när det var Sverige. "Hur vet du det?". Ja, du, de säger liksom det om man tittar och lyssnar och så kände jag igen låten. Ingen tvekan om vem Vilmer ärvt sitt nyvaken-humör ifrån.
Tack och god natt.
Ganska imponerad även av Alvins teckningsförmåga på sistone.

Publicerat: 2016-05-14 @ 22:56:55


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!