Sommar, sommar, sommar

Vi hade lite otur några dagar. I fredags morse hittade jag ett rött utslag på Alvins mage där jag tagit bort en fästing 2 veckor tidigare. Borelia och pencillin. 


Inte så farligt egentligen, vi upptäckte det ju tidigt men det akuta vårdcentralbesöket störde vår tidsplan lite, vi skulle till Siggesta Gård med hela min klan för att fira pappas 65-årsdag och kom iväg betydligt senare än tänkt och dessutom tog det över 40 min från Alvik till andra sidan Tranebergsbron och var stopp på uppfarten till Essingeleden så vi fick åka genom stan och så klart var det broöppning. Dessutom var det rätt långt ut på Värmdö visade det sig men med Alvin spelandes Super Mario och Vilmer sovande så kom vi till slut fram och hade ett väldigt mysigt dygn trots väldigt mycket regn. Vi hyrde ett helt hus och det var SÅ fint. Bilderna är min brors och jag lyckas inte spara ner dem så blir skärmdumpar (classy).









Direkt efter frukosten på lördagen kastade vi oss i bilen mot färjan över till Blidö/Vaxholm och gled i sann familjen kaos-anda på båten som sista bil med 20 sekunders marginal. Vidare till Norrtälje och bilträff med sönernas kusiner med föräldrar.
På söndagen kom nästa otur. Vilmer vaknade med ett gallskrik och klagade på ont i huvudet (han som aldrig sagt var han haft ont (utom kanske pekat på ett sår) var nu väldigt tydlig). Efter ett tag började han dessutom vrida huvudet åt vänster och verkade inte kunna göra annat. Och jämrandet över det onda fortsatte. Pratade med 1177 som sa åt oss att åka in och kolla så blev ett besök på barnakuten där man konstaterade nackspärr och öroninflammation. 


Ganska sköna besked trots allt då vi hunnit skrämma upp oss rejält och jag var livrädd hela bilresan dit (P stannade hemma med A) eftersom han inte gav mig en blick och dessutom skrek högt vid minsta gupp. Stackars 2-åring ändå, rörde sig knappt ur fläcken på hela dagen, ville bara ligga ner och bli buren och huvudet "fast" åt vänster.


Enda gången han lämnade min famn på hela dagen.

Han vaknade i alla fall betydligt gladare igår även om han fortsatt vara rätt sne och stel och ikväll var han nästan som vanligt och vi vågade oss ut på en liten utflykt med raggarbilen och spelade minigolf (vilket gick förvånansvärt bra med barnen) och åt glass. Sommar är ju rätt mysigt ändå!






Publicerat: 2015-07-14 @ 22:22:38


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!