Min nya kärlek Lego

Jag är väldigt förtjust i Lego. Inte för att det är jättekul att ha små små vassa bitar utspridda i hela huset, att hitta små små legogubbehuvuden i skorna och att hindra små barn från att inte vilja ha exakt samma bit av de flera 100 miljoners bitar vi har. Men dels är det väldigt skoj och utmanande att bygga fiskar, båtar, bilar och apor. Det kan vara en av få lekar jag faktiskt tycker är riktigt kul och kan fastna i själv. Men mest av allt älskar jag lego för vad det gör med mina barn. De sitter lugnt och stilla och tysta (ibland i alla fall) och bygger och leker och fixar. Tillsammans. Och de kan faktiskt sitta i flera timmar varje dag (inte i streck så klart) och det är ett nöje som ändå känns vettigt. Jämfört med att sätta dem framför TV:n för samma effekt så mår mammasamvetet betydligt bättre av Lego. Det känns till och med utvecklande. Och jag kan nog till och med förlåta smärtan i foten efter att ha fått åtskilliga bitar att fastna i foten bara genom att passera hallen.

Har rensat telefonen på bilder för att få den att överhuvudtaget funka litegrann så det är lite skralt och detta var den enda jag hittade som hade någon anknytning till min kärlek. Bilden är dock främst på Hälge, Alvins dagisavdelnings egna uggla som följer med ett barn hem för omhändertagande varje helg. Han tyckte också om att leka med Lego.


Mitt finaste skrytbygge förtjänar förstås att visas igen.
Publicerat: 2015-04-12 @ 08:27:03


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!