Halvt år

Tiden flyger när man har barn. (Utom när man nattar eller trugar med mat eller leker evighetslånga lekar i sandlådan). Imorgon har vi en halvåring här och det känns verkligen snabbt jobbat. Snabbt och bra jobbat.



Idag, när fadern, som oftast på söndagar, jobbar, ska jag ta min halvåring och enmeterskille och möta upp min egen fader (tack verkligen för vuxensällskap dessa dagar) och besöka bondgård. Spännande för Alvin som älskar djur.


Igår när vi var lediga tillsammans allihopa så bjöd dagen på flera framsteg. Sovmorgon för mig utan ett enda barn i sängen och sen fick jag hjälp med lunchutfodring av Vilmer (var på tiden att pappan fick vara delaktig) och sen lämnade jag hemmet ensam för lite ärenden i en knapp timme. Allt för första gången sen Vilmer föddes. På det sättet har det varit ett långt halvår och det borde nog skett tidigare men amning, flaskvägran och rädsla har tidigare satt stopp och bättre sent än aldrig. Nu är vi på G!
Publicerat: 2013-09-29 @ 10:10:20


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!