Sömn kapitel 711,5

Så hände det till slut. Båda barnen slog till med en bra natt. Samtidigt. Konstigt val av natt med tanke på hostfesten vi haft senaste dagarna men Alvin sov faktiskt hela natten utan ett krax (eller annat ljud) i sin säng ända till halv 7 och Vilmer ammade en gång vid 2. Sen tog han visserligen ett tydligt initiativ till morgon redan 05:40 men på en timme lyckades jag vända det till sovmorgon. För hans del. För mig var det enligt Alvin dags att gå upp 06:45, ganska exakt 2 minuter efter att jag äntligen fått Vilmer att somna om. Genom att Vilmer sen sov lite längre än vanligt och med viss styrning från mig endast fick/tog två sovpass på dagen hoppas jag nu på en repris i natt (han sov nämligen bara 2 gånger igår inför denna mirakelnatt (ja, mina krav på en så kallad bra natt är väldigt låga)). Vi får väl se.

När Alvin och jag gått upp var han väldigt förundrad över att det var mörkt ute. Hoppas han lärde sig en läxa och vill dra sig längre i helgen. En helg som lovar nollgradigt. Och vi ska ta upp båten. Hej vinter! Hej då fina höst?



Publicerat: 2013-10-18 @ 19:23:26


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!