Flyga rymdraket?

Alvin säger så roliga saker och det är kul att höra hans reflektioner och funderingar.
Alvin: Mamma har du flugit flygplan?
Jag: Ja
A: Har pappa flugit flygplan
J: Ja
Alvin tittar på oss väldigt imponerad.
J: Det har du också gjort. Du har flugit flygplan.
Ännu mer imponerad.
A: Har jag flugit rymdraket också?

Och så kom vi återigen till förvirringen kring liten och stor och tjej och kille. Och när han var liten. Och sen när jag blir en kille och han blir en tjej. Och Vilmer blir stor och han blir därmed liten. Som att det är ett motsatsförhållande. Och var var han innan han fanns?
A: Har jag varit i Afrika?
J: Nej
A: Har du varit i Afrika?
J: Ja
A: Har pappa varit i Afrika?
J: Ja
A: Men var var jag när ni var där? (Anklagande som om vi skulle ha lämnat honom ensam hemma).

Hans frågor är så logiska, så smarta. Men ändå så oväntade.


Publicerat: 2013-10-14 @ 22:38:23


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!