Upp och ner

Jaha. Lite plus och minus.

På minussidan: jag har tydligen börjat nattamma igen. Det som gick så bra att sluta. Lite för bra kanske. I alla fall ledde sjukdom till ett bakslag som jag nu inte lyckas tar mig ur så där enkelt igen.

På plussidan: Alvin har slutat med kvällsvälling utan större problem (så nu blir det väl bakslag även på den saken bara för det). Magsjukan blev ett naturligt stopp och nu säger han varje kväll att han är en stor kille som inte dricker välling. Men jag dricker vatten. Och så tar han en klunk och somnar.
Till plussidan måste jag också lägga till att Vilmer idag somnade själv i sin spjälsäng för första gången. Jag satt bredvid men han somnade inte av amning och inte i min famn. Hoppet lever!

Och ja, det är väl så det är. Plus och minus. Minus och plus. Och jag är så trött ibland och sover så lite vissa nätter men ändå är jag inte speciellt knäckt. Konstigt. Eller överlevnadsinstinkt. Eller så är jag bara knäpp. Det lär visa sig antar jag. Antar att de där bus-bröderna både tar och ger energi, och mest ger, av hjärtat att döma.



Vilmer verkar för övrigt rätt sugen på att ta en tugga av den där bananen.
Publicerat: 2013-11-26 @ 21:15:30


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!