Mors dag

Mors dag har idag spenderats som mor och inget annat. Det blir så när P jobbar och jag är ensam med barnen. Då finns verkligen inte möjlighet att vara något annat än just mamma. Jag har uppvaktats med parfym (någorlunda påkommet i panik om jag får gissa) och tycker nog att jag är värd det. Men i ärlighetens namn, bara skoj att vara mamma en hel dag är det inte. Nu förlorar jag väl alla mammapoäng jag samlat på mig men blir lite trött på de aktiviteter jag gått igenom under dagen (gräva i sandlåda, vakta son som cyklar, vagga vagn, byta blöjor, köra bil) och det blir ganska långtråkigt till slut. Men, jag klarar det och jag älskar att vara mor (oftast) och det är fint med en egen liten dag för oss mödrar. Vemodigt också dock.

Första året som tvåbarnsmor, andra året utan en egen mor att fira och tredje året som mamma.

Tack Alvin och Vilmer för att ni har gjort mig till mamma och tack älskade mamma för att du gjort mig till den mor jag är. Jag har verkligen lärt av den bäste och om jag så bara är en hälften så bra mor som dig så tycker jag nog att mina söner kan vara ganska lyckliga.

Publicerat: 2013-05-26 @ 20:43:45


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!