Väntar vidare

Ja, nu känns det verkligen som väntan fast 37+0 inte ens är passerat. Vaknar varje natt och tror att det är på G, så onda förvärkar. Alvedon och värmekudde ger lite sömn i alla fall. Sen vaknar jag på morgonen och känner mig (bortsett från orörlighet och stelhet) knappt gravid. Dagarna brukar vara lugna, sen smyger sig onda sammandragningar sig på framåt middagstid och efter nattning av Alvin är det igång ordentligt. Igår hade jag faktiskt som ett tryck neråt ljumskarna hela dagen också och en ny sorts smärta på kvällen och natten men nu inget. Så snart blir det lunch med min lilla mammagrupp, måste ju aktivera mig även om det tar på krafterna.

Känner mig som en ganska tråkig mamma till Alvin men han verkar ändå ganska nöjd med tillvaron bortsett från att han nattetid endast accepterar mig. Undrar hur det ska lösa sig när jag ligger med en liten bebis vid bröstet men det kanske bara faller på plats (hmm säkert)...

Imorgon är det barnmorskebesök, hoppas hon kan kolla om det onda ger något och att det i sådant fall har givit något. Känner mig så gravid just nu! Är det dagarna över 36+0 som tar ut sin rätt eller bara att det helt enkelt är tyngre denna gång?

36+1:

Publicerat: 2013-03-12 @ 09:26:11


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!