Vi och våra sopor

I fredags, eller egentligen redan i torsdagskväll "låste" vi som vanligt grinden med den rem vi använder som extra skydd så att Alvin inte ska råka springa ut i gatan. Det visade sig dock inte bara hålla barn borta från gatan utan var tydligen för avancerat för sophämtarna att öppna på fredagsmorgonen. Alltså jag vet ju att man ska rulla fram tunnan inför hämtning och det kommer vi nu, efter drygt 3 år, ihåg nästan varje vecka. De få gånger vi glömmer brukar de tömma ändå men nu med "låset" hoppade de helt över oss och vi fick således ingen tom soptunna. En väldigt full har vi däremot. Idag är det måndag och det ryms ungefär inget mer i den. Inne i huset har vi en överfull blöjhink och ganska mycket vanliga hushållssopor. Det är måndag idag, nästa tömning är på fredag och ni kan tänka er vad mysigt vi ska ha med våra sopor och bajsblöjor tills dess. På torsdagskväll ska jag ta mig fan rulla ut soptunnan mitt i gatan så vi inte riskerar en till tunnlös vecka!

Publicerat: 2013-06-10 @ 14:24:12


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!