Mormors drömmar

Natten bjöd som vanligt på bök och stök men också på 4 timmar sammanhängande sömn (tackar!) och med det en dröm som hållit sig kvar. Och lämnat efter sig både en känsla av vemod och av glädje.

Jag drömde att mamma var tillbaka. Det var hela tiden liksom uppenbart att hon bara vara tillbaka på låns. Att hon hade en kort stund med oss och att vi var tvungna att utnyttja tiden maximalt. Så hon hälsade på Vilmer. Satt med honom i sin famn, njöt, busade, gosade och liksom fyllde hela sig med den där underbara bebislukten. Precis som hon gjorde med Alvin. Utnyttjade varje sekund som mormor för hon visste hela tiden att det hade ett slut. Precis så var hon även i drömmen. Ingen har levt så i nuet med Alvin som hon gjorde och nu har hon även hälsat på Vilmer på något vis. Fast på alldeles otillräckligt vis. Och jag sprang runt med kameran i högsta hugg och fotade och fotade och fotade. Förevigade mötet. I nattens dröm alltså. I verkligheten var jag inte alls så duktig på att fota henne med Alvin fast jag visste. Och jag hinner ibland bli sur på mig för att jag inte har fler bilder, och inga bilder där Alvin är lite äldre, mindre bebis. Fast sen kommer jag på mig själv, det är ju klart det inte finns. På samma sätt som det inte finns en enda bild av henne och Vilmer. Utom i min dröm.

Publicerat: 2013-06-18 @ 10:37:19


1 kommentarer
Postat av: Monika

Kram!

2013-06-19 - 13:38:26 |

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!