Framsteg

2 dagar innan 3-månadersdagen skrattar Vilmer på riktigt. Härligt kluckande, inte bara ett leende. Och så tog han sig ur babysittern också. Anar vissa likheter med storebror som ju inte direkt var lugn som bebis. Ångvälten och tornadon...

Vilmer lyfter på rumpan och spjärnar med fötterna och lyckas på något vis förflytta sig i fötternas riktning på det viset. Riktigt läskigt i babysittern, upptäckte honom stående i brygga, bakhuvudet där fötterna ska vara och fötterna på golvet framför. Och sen flyttade han sig med samma teknik inne på Alvins madrass. Typ 40 cm på någon minut! Inget mera ensam i soffan och konstant en hand på magen på skötbordet. Hur blev han stor så fort och hur blev han så stark? Konstigt faktiskt, jämförde med Alvins vikt 3 dagar innan 3 månader så skiljer det bara 30 gram och om Alvin var pluttig betyder ju det att Vilmer också är det fast han känns stor.

Och apropå skratt och nya färdigheter så vaknade han som en ny bebis efter vaccinet. Ingen feber, inget gnäll utan för första gången någonsin kladdfri i ögat (har kommit tillbaka nu men i mindre skala än tidigare) och så skrattar han hela tiden. Ligger nöjd ensam och pratar och leker. Väldigt ovanligt innan igår men nu ett litet pass per vakentid. Tackar för den utvecklingen istället för biverkningar.

Och imorgon ska han få premiärträffa stora delar av min släkt då det är dags för bror 1:s bröllopsfest. Ska bli roligt med lite festligheter och jag har dagen till ära införskaffat en ny klänning. När jag väl hittar en amningsvänlig sådan återstod att hitta en lika amningsvänlig bh. Som jag letat. Utan direkt lycka. Med en axelbandslös bh sitter mina bröst väldigt osmickrande mitt på överkroppen så det får bli en halvtafflig variant med band. Barnen kommer i alla fall vara stiliga och det är ju viktigast nu för tiden...

Publicerat: 2013-06-28 @ 22:46:21


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!