Dubblad

Nu väger Vilmer exakt dubbelt så mycket som när han föddes. 6,2 kilo, inte vidare värst stor för sin ålder. Alvin som ju vägde cirka ett halvt kilo mindre än Vilmer som nyfödd vägde vid fyra månader nästan ett halv kilo mer än Vilmer. Konstigt hur det kan skilja sig och jag är ju inte helt ointresserad av statistik, siffror och jämförelser. Till sin nya matchvikt sportar han 63,7 cm. 4-månaderskontrollen bjöd också på lite bassning gällande bålstyrka så nu ska vi träna lite här hemma. Och så kom hon (nya BVC-tanten) oombett med massa sömntips. Och kanske ska jag ta åt mig lite för det vore ju skönt att inte ha det riktigt så jobbigt med Vilmer som vi haft (och till viss del fortfarande har) med Alvin. Så idag har jag shoppat 3 likadana "trasor" som jag tänkte introducera som snutte som ett led i detta. De var på rea och kostade endast 24 kr/st så tänkte det var lika bra med flera för om projektet faller väl ut är det ju bra (=livsnödvändigt) med backup och funkar det inte så har vi tre snusnäsdukar (typ) som kanske kan användas ändå. Så nu ska här övas på att somna själv. Fast först en vecka i Dalarna!

Publicerat: 2013-07-26 @ 18:08:55


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!