Vila

Idag har jag min första dag som sjukskriven på riktigt. Förra veckan blev mest vab, i måndags gick hela dagen till läkarbesök och tisdag-onsdag har jag jobbat, men nu! Varit hemma och såsat, pysslat lite och legat en hel del i sängen. Måste få till heldagar som denna på mina 50% tror jag för att kroppen verkligen ska få den vila som behövs. För vilan är viktig, har massa sammandragningar och de gör ofta rätt ont. Igår kväll när jag somnat vaknade jag av att det gjorde ont. Fick lite panik och deja vu och var på allvar rädd för att resa mig för att gå och kissa för det påminde så mycket om när vattnet gick med Alvin. Det gjorde det inte denna gång och inte skulle det ha hindrats någon längre tid av att jag låg i sängen och knep men hjärnan är inte alltid så bra på logik.

För övrigt måste vi (återigen) ta tag i sömnen här hemma. Alvin har slutat sova helt i sin säng och jag är för stor, otymplig och lättväckt för att dela min säng med honom. Får nog bli ett helgprojekt tror jag. En tur till butik och låta honom välja nya lakan kanske för att locka tillbaks intresset till hans egen säng. Just nu är det som om den inte existerar längre.

Publicerat: 2013-01-24 @ 12:58:58


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!