Åsnan

Hoppsan hoppsan. Gårdagens titt på barnvagn resulterade visst i ett köp. Och leverans redan igår. Och ja, jag är nog lite kär, trodde inte det var möjligt i en vagn men tydligen.

Jag hade några krav. En vagn till bebisen (den vi hade till Alvin brakade ju ihop i somras) som också funkar som syskonvagn. För det kommer garanterat behövas. Alvin åker mycket vagn (skönt då vet man var man har honom), sover alltid middag i vagn och jag kommer ju vara själv en del med båda då P jobbar. Dessutom väntar en sommar med förhoppningsvis en del utflykter och resor. Då blir det omöjligt med 2 vagnar i bilen även om vi rent praktiskt skulle kunna köra en vagn var.

Jag vill dock inte behöva gå med syskonvagn till vardags när Alvin är på dagis så jag har finkammat nätet och butiker på information om de som uppfyller detta. Alltså vagnar som kan förvandlas mellan att passa ett och två barn. Phil & Thed valdes bort först, känns inte som en första vagn utan mer som ett komplement. Ingen av platserna känns optimal och den lilla får sitta framåtvänd så fort liggdelen är urvuxen. Inte ok som standardvagn för mig. Sen fastnade jag för City select. Fick med mig P till butiken som ratade den totalt. För skranglig och han vill ha barnen bredvid varandra som i en klassisk vagn. Diskussionerna fortsatte, kände lite att det nog ändå mest var mitt val, jag som ska köra och avvaktade ett ok. Sen fick jag syn på Bugaboo Donkey och blev fast. Jag som (av ren fördom) hånat Bugaboo tidigare. Men jisses vilken smart vagn! Lika smal som vår gamla emmaljunga i monoläge och bara 11 cm bredare än City Selecten i duoläge (men hela 30 cm kortare!). Och väldigt snygg, och allmänt älskvärd. Var möjligen lite orolig för viktbegränsningen på 17 kg per sits men Alvin väger 13,5 nu och enligt en viktkurva jag hittade på nätet så borde det dröjda tills han är närmre 4 innan han passerar 17. Då tror jag att vagnen redan förlorat sitt syfte och att den är urvuxen på längden långt tidigare. Så vi slog till (efter att P helt plötsligt behövts talas ur sitt nyvunna intresse för City Selecten) och kom hem med en svart ögonsten för lika mycket pengar som nya bilen. Men vad tusan, vad jobbar och sliter man för om inte för att unna sig det man vill?

Monterad igår, stolt att det blev klart då jag fick göra allt själv eftersom P inte alls förstod brådskan med det.


Publicerat: 2013-01-13 @ 15:00:59


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!