Veckosummering

Slutet på en fylld vecka. Efter att ha avslutat den förra med besök på kyrkogården startades denna med en måndag utan P som var på konferens och en febrig Alvin. Han vaknade dock frisk på tisdagen och jag fick besök av kollega från annan ort som jag satt med i 2 dagar för att lära upp. Tisdagen var en känslomässigt ganska tung dag, ett år sedan mamma gick bort. P kom i alla fall hem och på besök kom pappa samt en bror med blivande fru för gemensam middag och lite minnen. En dag över förväntan trots allt. Och en glad nyhet då bästaste vännen L berättade att Alvins bästis I blir storasyster bara en dryg månad efter att han ska bli storebror. Och därmed är mammaledigheten räddad!

Onsdag var den stora ultraljudsdagen och så underbart att få se den lille. Och så länge, den vägrade nämligen visa sig i profil så undersökningen tog en hel timme. Jag fick hoppa och skaka och lyfta benen och gå runt och hosta och testa det mesta för att få den att snurra rätt. Snurrade gjorde den men inte åt rätt håll men till slut så. Och det känns som om det blev en väldigt grundlig genomgång av allt annat i väntan på ansiktskollen. Underbaraste bebis, och så svårt det är att tänka annat än att det är en liten kopia av Alvin därinne.

Torsdag-fredag konferens på mitt jobb. På hemmaplan dock så bortsett från att 22 då allt var klart på torsdagen är betydligt senare än min krypa upp i soffan tid så var det mest soft att slippa det vanliga jobbet.

Fredagen blev en tidig kväll, förkylning på mig hela veckan, väldigt hostig Alvin varenda natt , "elev" på jobbet halva veckan och konferens andra halvan tar ut sin rätt. Och mina sammandragningar är inte att leka med.

Idag startade vi i alla fall med att baka en kladdkaka tillsammans jag och Alvin. Så kom L och besökte mig och I och besökte Alvin och det blev en massa lek, mycket gravidsnack och lite förskottsfirande av Alvin. 3 dagar till 2-årsdagen. Tiden går läskigt fort samtidigt som det ju känns som om han alltid varit en del av familjen. Hur som, mamma-barnmysdag var alldeles prima energipåfyllning och nu ligger jag i soffan och väntar på P som nog somnat med Alvin.



Publicerat: 2012-11-10 @ 20:52:23


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!