Sömn

Det pågår stora projekt här hemma. Målet är främst lite mer sömn till 1) mamman, 2) barnet, 3) pappan, 4) hunden och 5) hela grannskapet som kan ha tänkas förfärats över rådande rutiner och vanor.

Vad vi gör och hur det går tänker jag mig nog inte att avslöja förrän 2 veckor passerat med det nya. Snart har en vecka gått.

Och nej, vi arbetar absolut inte med någon hemsk, knäckande, barnaförstörande shn-kur eller liknande. Sällan har jag förfärats så mycket som nu när jag läst en hel del om Anna Wahlgrens metoder då det, efter en av hennes döttrar skrivit en bok, har florerat ganska mycket om dessa metoder i bloggar på sistone och ämnet dessutom varit mig ganska aktuellt. Det förekommer så klart väldigt mycket värre saker i världen än föräldrar som förstörda av trötthet tar till tvivelaktiga metoder. Men det som är hemskt med detta är att det görs i kärlek men känns så ofattbart fel. Det finns onda människor som gör onda saker men detta är goda människor som av en självutnämnd expert luras att göra onda saker. Så har jag insett att det är. Så ser jag på det. När jag jobbade i bokhandel tidigare så stod jag godtrogen och sålde massor av Barnaboken som jag i min enfald verkligen trodde var en bibel för föräldrar. Nu har jag insett att bibel kanske i och för sig är en korrekt benämning. På samma sätt som den traditionella Bibeln så samlar den folk på ett sektliknande sätt och får folk att göra galna saker. Galet är vad det är tycker jag och jag hoppas kunna uppfostra min son till en god människa utan inblandning av konstiga teorier. Men vad vet jag egentligen? Jag är verkligen ingen expert och jag dömer ingen så länge de inte skadar sitt barn fysiskt eller psykiskt och de allra flesta klarar utmärkt av att dra den gränsen. Och shit vad jag hade velat diskutera den här frågan med min mamma!

Publicerat: 2012-01-28 @ 13:11:23


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!