Sensation är ordet!

Efter 14,5 månaders kämpande sov Alvin i natt 10 timmar i streck. Jag tror inte ni förstår vilken sensation det är. Han brukar maxa på 4 som bäst. De fyra första av dessa timmar var innan jag gått och lagt mig men 6 st var alltså även del av min natt och jag vaknade inte av något annat heller. 6 timmars sömn i streck! Mer än 1½ år sedan jag fick prova det sist och jag trodde knappt mina ögon när jag kollade på klockan efter att ha vaknat av ett litet skrik vid 5 över 6. Jag försökte verkligen få det till att klockan var 1 men det var ju minutvisaren. Jag kunde bara inte tro det men mirakel sker tydligen. Och nu dröjer det kanske 1½ år till nästa gång men det var i alla fall ett bevis på att det inte är en omöjlighet att få lite ostörd nattsömn. Och så klart ångrar jag att jag själv inte kom i säng förens vid midnatt, jag menar, det hade ju kunnat vara 8 timmar men man kan inte få allt och vem vet, då kanske han hade vaknat tidigare.

Efter denna natt toppade jag sedan med lite sovmorgon (det var min tur idag, älsklingens tur imorgon) och nu är jag ganska så utvilad tror jag. Men vet inte riktigt var jag ska lägga energin. Det är helt ljuvligt väder ute, strålande sol och gnistrande snö men mest om man tittar från insidan. Det är närmre 15 grader kallt så jag tror tyvärr vi får hoppa uteleken idag. Någon måtta får det vara. Allt damm här inne syns väldigt tydligt när solen skiner så starkt men städa känns inte så lockande. Är på lite hemmafixhumör, roligt hemmafix, inte städ men vet inte vad det skulle kunna vara. Längtar väldigt efter att slänga ut vår sunkiga soffbord men det skulle bli lite tomt när nytt inte är införskaffat ännu och det lär det ju inte bli här innifrån. Får se om krypet i fingrarna leder någon vart eller om det helt enkelt bara blir en massa lek.

Publicerat: 2012-02-04 @ 13:29:37


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!