Saker jag vill berätta för min mamma

  • Alvin pekar på fotot av dig och honom tillsammans som han har i sitt rum flera gånger om dagen. Då plockar vi ner det så han får titta ordentligt och så sitter han och studerar det noga och skrattar.
  • Pappa är världens bästa morfar till Alvin, han leker och är barnvakt och läser och matar och byter blöjor och är Alvins nya favorit.
  • Jag använder din ansiktskräm varje dag och då tänker jag på dig och fasas över den dagen då den tar slut.
  • Jag tänker fortfarande att "det måste jag fråga mamma om" när jag står inför ett val och då slår det hårt när jag sekunden efter kommer på att det inte går. Eller jag kommer åtminstone inte få samma kloka svar tillbaka som jag är van vid.
  • Alvin springer, hoppar och klättrar på ALLT. Han pratar en massa, men det är väldigt svårt att förstå. Han älskar att leka med bollar, att läsa och är fortfarande grym på att härma ljudet av en bil. Och han är för alltid världen bästa.
  • Tavlan jag fick av dig i förskotts födelsedagspresent hämtade jag ut från ramverkstaden efter farmors begravning. P satte upp den direkt och den passar perfekt i vårt vardagsrum. Äntligen börjar det bli lite ordning. Vi har köpt en matta i samma färg som tavlans blomma och i helgen kom äntligen ett nytt soffbord på plats. Önskar jag kunde skicka dig ett mms och visa hur bra det börjar bli.
  • En (eller flera) elaka råttor tog sig i december in i vår källare och valde att bosätta sig i min kartong med gamla gossedjur. Tårarna rann ner för mina kinder när jag insåg att allt bara var att kasta. Alvin skulle ju få leka med kossan och lysmaskan och med Vide och Viktor. Och så mycket barndomsminnen som rymdes i den där lådan. Då hade jag behövt dig där, för att säga att det inte var hela världen. För så kändes det. Hade du varit där hade det inte varit lika tungt för nu är ju de där fysiska minnena ännu viktigare. Även om jag ju vet att de riktiga viktiga minnena finns på insidan. Hade som sagt behövt höra dig säga det då.
  • I augusti ska Alvin börja på den förskola som du var med och hjälpte till att välja. Trollsländan ska den heta och det känns så fint på något vis. När jag ser en trollslända tänker jag ju på dig!
  • Vi klarar och på det stora hela taget ganska bra allihopa så du behöver inte vara orolig men vi saknar dig så enormt och skulle väldigt mycket hellre ha dig här!

Ja, det var väl allt för nu. Har en himla massa jag skulle vilja fråga också och diskutera men den envägskommunikation som bloggen erbjuder känns inte lika kul när man vill ha svar. Jag fortsätter att tänka att jag får ta det sen. Men vad då, sen? Det finns ju inget sen (utom möjligen om (får jag hoppas) ganska lång tid om man tror på sådant). Delar av min hjärna verkar ha väldigt svårt att förstå att det är så här det är nu. Livet ska från och med den där jävliga (men på något vis ändå ganska fina) söndagen i november levas så här. Utan dina kloka svar och synpunkter. Jag fattar inte riktigt hur, men det är tydligen så det ska vara nu så jag får väl helt enkelt rycka upp mig, mogna lite grann och vänja mig vid tanken att stå lite mer på egna ben. Men så trist och sorgligt det är att det är det jag ska behöva förlika mig med.

Publicerat: 2012-02-21 @ 13:32:54


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!