Lussevägraren

Luciafirande på dagis imorse.

Min tänkta pepparkaksgubbe vägrade totalt, blev bara mössan och sen stod han med ryggen mot publiken hela uppträdandet. Ingen succé direkt och 7:15 var okristligt tidigt, inte bra förutsättningar för glada barn. Tidigt väckt, konstiga kläder, annorlunda stämning och fullt med vuxna på dagis. Kanske inte så konstigt att typ hälften av alla småttingar protesterade på diverse vis. Och sen blev det ju inte direkt bättre när alla föräldrar skulle gå. Nej, röstar starkt för eftermiddags luciafirande fortsättningsvis. Jag är verkligen en julälskare men detta hade vi nog kunnat vara utan. Nedan ser ni min bästa (!) bild från imorse. Tror dock att farmorn lyckades ta några bilder på sur kille med napp och konstig mössa så att det i alla fall förevigades. Alvins första luciatåg.

Publicerat: 2012-12-13 @ 20:57:22


1 kommentarer
Postat av: Kristin - Lilla vicke Vide och hans knäppa (preggo) morsa

Vad tråkigt. Vi hade klockan tre och det passade ju bra samt att bara föräldrar och möjligtvis något syskon var välkomna att titta. All avdelningar hade uppdelat var för sig så det inte blev för mycket folk och vi var tack och lov inomhus. varför utomhus? KALLT! :) Sedan satt barnen på sina stolar (så de höll ju sig på plats hehe) var jättefint och mysigt. fast jag har ju bara sett det på film :)

2012-12-14 - 21:05:48 | URL: http://kristinsandgren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!