Idioterna

Det är enligt P bara idioter som handlar sina julklappar dagen innan julafton och därför borde det enligt samma person vara väldigt tomt i butikerna en dag som denna. Tydligen finns det dock fler idioter än oss i Bromma och vi var inte alls ensamma på vår shoppingtur.

Allra först var vi faktiskt och köpte en bil. En alldeles riktig V70. Vi har insett att nu när jag typ inte kan gå måste vi ha två och idag dök rätt upp. Efter det begav vi oss på mer traditionell julshopping och tydligen hade jag redan glömt anledningen till bilinköpet och gick alldeles för mycket och för långt. Till slut kom vi i alla fall hem med de klappar vi skulle (och en som verkligen känns som en nödlösning) och då bakade jag och Alvin pepparkakor. Om man verkligen anstränger sig kan man kanske nästan se vad någon enstaka föreställer. Efter dessa kraftansträngningar har jag nu landat i soffan med alldeles för mycket (nästan lite onda?) sammandragningar. P har griljerat skinka och gjort dopp i grytan som vi precis satt i oss till lite julmust. Nu snart pepparkakor och julen kanske faktiskt är här nu?

Min julkula igår 25+2:




Publicerat: 2012-12-23 @ 21:05:47


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!