Bubbel i munnen

Bloggappen har ju inte funkat alls på sistone och det är ju från den jag normalt bloggar. Trist.
 
Jag har i och för sig inte heller riktigt funkat på sistone så vem är jag att döma? Trött i kropp och massa sammandragningar som är så handikappande. Kan ju knappt göra något alls och extra elakt känns det när P jobbar och jag ska vara själv med Alvin. Kul morsa liksom, ligger i soffan och leker en hel dag. Var i alla fall ute i snön en sväng i lördags och det tyckte Alvin om. Livmodern gav mig sen ett rejält träningspass men det var det nästan värt.
 
Alvin är så jäkla rolig just nu (bortsett från jobbiga vredesutbrott, vantkrig och snor). Han säger så sjuka saker och har världens fantasi. Inte nog med att han kallar pappa för Paprikan. Igår berättade han för min kompis när hon frågade om pappa är på jobbet att "pappa är på möte". "Pappa och lejonen, det är inga igelkottar på mötet". Nehä, skönt att veta.
 
Och när vi frågade vad han vill vara i luciatåget, tomte eller pepparkaksgubbe svarade han "vill vara tåget". Så klart och det verkar helt oförhandlingsbart. Jag har dock införskaffat en pepparkaksgubbedräkt i storlek 5-6 år. Hoppas den går på utanpå overallen och att han överhuvudtaget går med på att ta den på sig. Vad jag hoppas är förhandlingsbart är hans önskemål om liten syster eller liten bror. "En liten kissekatt" var svaret på den frågan. Som sagt mycket kul pluppar ur den där munnen just nu och han talar så klockrent. Och det han säger är så klockrent. Dessutom sjunger han en massa. Högt och ljudligt och det bästa han vet är när vi sjunger tillsammans. Ska bli väldigt kul att höra luciatåget på torsdag... Synd bara att det är klockan 7:15, den tid vi normalt går upp.
 
Publicerat: 2012-12-11 @ 13:03:00


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!