Snusk

Shit pommes frites vad stressigt det kan vara med helg. Idag har vi haft stora höststädardagen i trädgården på snälla svärföräldrarnas initiativ. Själv var jag med Alvin och lekte lite hos våra bästisar Isabelle och L på förmiddagen och en bra bit in på eftermiddagen och när jag kom hem var trädgården redan i ny skepnad. Lite lat av mig kan tyckas men de små (och de stora) måste faktiskt få träffa varandra även nu när Isabelle börjat dagis och då är det ju helgerna som gäller. När jag kom hem gjorde jag i alla fall rätt bra med nytta jag med. Efter ett besök på tippen så rensade jag avloppet i badrummet och det kan jag intyga var värt många hushållspoäng. Fy fasiken säger jag bara. Men oj, oj, så nöjd jag känner mig med dagen genom att avsluta mödan med en sådan syssla och det fanns faktiskt inte mycket till alternativ. Vattnet bildade en liten bassäng varje gång man spolade i kranen och så kan man ju inte ha det (fast Alvin tyckte det var skoj med av liten vattenansamling att plaska i när man tvättar händerna så han kanske inte håller med). Eftersom jag (fortfarande) fäller hår som en hund så var det tydligen mest mitt fel att det var stopp och tydligen jag som skulle rensa. Jag kan annars tycka att avloppsarbete är en typiskt manlig syssla och just när det kommer till avloppsrensande vill jag väldigt gärna befästa könsrollerna ordentligt. Men nu är det ju i alla fall gjort och dessutom av mig så jag ligger nu på plus och det borde ju då innebära att jag slipper samma syssla i golvbrunnen i duschen, tycker ni inte? Kanske något vi kan syssla med nästa lördagkväll, det gäller ju att välja sina tillfällen till sådana roliga göromål.

Nu ska vi snart äta lite middag, Alvin sover sen en stund tillbaka och vi ska lata oss på det sätt man verkligen är värd efter en storstädsdag. I soffan!

Publicerat: 2011-09-17 @ 20:09:03


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!