Morföräldrarbesök

Idag har Alvin fått sina första par skor. Det var snälla mormor som var här och hade med sig fin present. Så kul att ha min mamma (och efter ett tag även min pappa) på besök, de har inte varit här sen i början av juni så det var ett tag sen de såg huset. Vi har ju varit hos dem flera gånger sen dess så vi har ju setts men nu hade det gått nästan 3 veckor sen jag och Alvin var där och jag tror de hade fått lite Alvin-abstinens. Så mycket att de tog sig hit trots mammas bristande ork. Hon satt mest i soffan men fick ändå leka med en strålande lycklig och glad Alvin och det är på något vis som att han förstår att vill man leka med mormor får man sitta lugnt i soffan. Med andra härjar han ju fritt och vilt men det är som sagt som att han känner av att hon inte orkar det. Han är klok min son. Mest vild i och för sig men ändå klok när det behövs.

Lånade gåstol från Isabelle som ju promenerar utmärkt utan en sådan nu i måndags och det är verkligen en hit. Jag har varit emot dem, de ska ju inte direkt främja gå-utvecklingen men det är inte syftet med den just nu. I gåstolen sitter han still! Alltså, han rör sig ju med stolen men han är ju liksom fast i den och dessutom gillar han att sitta och pilla med leksakerna på bordet framför. Perfekt!

Nu ska jag käka lite middag och sen väntar CSI Miami och sen förhoppningsvis en någorlunda tidig sänggång. Imorgon är det jobbdags igen. Känns dock inte allt för betungande. Ska till naprapaten, vi har en sådan gratis 2 gånger i månaden på jobbet och det är verkligen en lyx som jag har saknat när jag inte jobbat. Nu ska det utnyttjas till max för denna rygg behöver knådas!

Publicerat: 2011-09-08 @ 20:12:13


1 kommentarer
Postat av: Elinor-Matildas mamma

Åh det är mysigt med besök av barnens far- och morföräldrar. Matilda träffar sina alldeles för sällan ( i alla fall morföräldrarna) å det är synd för vi bor nära...



Vad gäller soffan så finns den på Chilli! Å DOM finns ju faktiskt på olika ställen i Sverige! Å om dom inte finns nära dig kan man beställa på hemsidan: chillistore.se Den var så jäkla go å sitta i (även för mig som är pygmé).



Ja på torsdag (15/9) kommer det nog upp en liten bild i alla fall på huset, hehe! Dock är det ju tomt då, vi flyttar ju inte in förrän lördagen den 17. MEN vad jag lääääängtar!



Nu ska jag lägga mig, har precis fått massage i 2 timmar. Har fått stränga regler nu, mina axlar är helt f*cked up om man säger så. Så nu måste jag boka tid hos hennes kollega som e osteopat som ska dra lite i mig. Hehe, nu j*klar ska jag få ordning på axlarna.



Hoppas att du får sova gott! Kram på dig

2011-09-08 - 21:51:52 | URL: http://theredishfox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!