Jag har en plan

Oj oj, igår blev jag så bortskämd. Först fick jag sovmorgon till halv 11. Just den biten var i och för sig inte mer än rättvis men sen när jag kom ner hade mina 2 älsklingar varit på promenad och jag överaskades av en stor bukett rosa liljor. Så fina och enorma och de luktar så gott att man hela tiden blir påmind om hur fina de är.

I övrigt ägnade jag en stor del av helgen åt att sukta efter vår kommande soffa. Jag skrev nog om den redan i typ april eller så och nu har nog frågan mognat tillräckligt för att det ska bli köp. Hade jag bara orkat starta datorn redan i lördagskväll hade den redan varit hemklickad men efter att ha sovit på saken var jag ännu mer sugen men den andra finansiären hade tvärtom börjat tveka. Åhhhh, jag skulle knappat hem den på direkten när jag hade chansen. Fast nu har jag kommit på en bombsäker plan. Ska snart sätta ut den gamla på blocket och när den är såld finns ju verkligen ingen återvändo. Smart va?

Nu när det är höst riktigt kryper det i mig efter att fixa lite här hemma. Vad spelar mindre roll. Bara jag får fixa. Så igår, i brist på hemklickad soffa så fixade jag först i Alvins rum och sen förberedde jag gästrummet inför besök av min kusin som kommer imorgon och nu kan mötas av ett lite trevligare rum. I Alvins rum tog vi bort skötbordet (och vips blev det skrivbord i gästrummet). Man kan omöjligt ha den vilden på skötbordet så bättre att frigöra golvyta för lek (blöjor nyts stående på golvet). Alla leksaker har nu flyttat in dit och han verkar trivas där. Och vardagsrummet känns nästan som nytt utan grön matta med myrmönster, babygym och leksaker överallt. Så klart ska han få leka i vardagsrummet även fortsättningsvis men nu är liksom basen på rätt ställe. En bra start men soffan saknas...

Publicerat: 2011-09-19 @ 21:28:36


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!