Dåliga kläder

Igår var en ledig dag. Då skulle jag och Alvin möta upp en mammapolare till mig och en bebispolare till Alvin och promenera till öppna förskolan. Det regnade väldigt mycket igår. Det är ungefär en halvtimmes promenad till öppna förskolan. Jag klädde på mig min braiga vind- och vattentäta jacka och gympaskor. Alvin satte jag så klart i vagnen och sen drog jag fram det skitiga regnskyddet som jag bara använt någon enstaka gång tidigare. Det är inte direkt formsytt efter vagnen (fast det hör till) och där det en gång kan ha varit resår är det nu inte det. Regnskyddet blir som en ballong när det blåser och släpar i marken när det inte blåser. Så jag fick knyta det till en knut och svära lite. Det höll i alla fall ganska tätt. Min jacka höll ganska tätt ett tag. Sen inte alls. Mina jeans hade gjort sig bättre som regnbyxor men skorna, de ska ha en eloge för jag var faktiskt inte minsta blöt om fötterna när vi kom fram. Bara väldigt blöt om benen och armarna och baken och i håret (fast det kan ha varit för att jag var nyduschad). Alvin ville omöjligt sitta tillbakalutad i vagnen under det opassande regnskyddet. Hade han bara gjort det hade han nog varit ganska torr. Istället valde han att sitta framåtlutad och titta ut på och känna på regnet. Jackans luva VÄGRADE han att ha på. När vi kom fram var hen dyngsur i håret, blöt på hela ryggen och ganska blöt om fötterna (för knuten på regnskyddet gjorde det visst lite otätt just vid Alvins fötter). Och jag fick känna mig som världens sämsta mamma. Inte bara det att jag orutinerat gett mig ut utan riktiga regnkläder (det drabbade ju mest mig själv). Det såg dessutom ut som om jag gett mig ut i spöregnet utan regnskydd och med barnet klätt för en sommardag. Nu var det ju faktiskt inte så. Men det såg ut så och jag skämdes litegrann (och svor en del över att jag efterlämnade blöta fläckar på golvet där jag satt på grund av de alldeles för blöta jeansen). Sångstunden var i alla fall trevlig, Alvin älskade att leka med de andra barnen och när barnen blidde för trötta och vi återigen promenerat i regnet så unnade vi vuxna oss en god lunch på thairestaurangen som är så bra för att den rymmer barnvagnar och när vi ätit upp var det faktiskt sol ute!

Idag är det i alla fall storm typ och P har varit ute och jagat både soffkuddar och grillskydd (och lite tidigare fångade jag in Alvins pool) och det låter som om huset ska lyfta men värre ska det tydligen bli. Det är först imorgon vi ska få träffa den riktiga stormen. Då ska jag antingen klä mig efter väder eller mest troligt åka bil dit jag ska.

Publicerat: 2011-09-13 @ 22:52:57


1 kommentarer
Postat av: Elinor-Matildas mamma

Visst är det fantastiskt hur skor lyckas hålla tätt! Nu är de jag har rätt kassa, läcker som såll men de är rätt gamla också. Men ibland känns d som om de borde tillverka kläder i samma material (fast det hade nog blitt rätt stelt).



Här är det förkylningstidet. Fy sjutton, hur ska man överleva dagistiden sen?? Jag avskyr när Matilda är sjuk. Jag hatar att själv vara sjuk också, man har liksom inte tid.



Du, jag satt å funderade på en grej efter att jag snackat med min mamma här om dagen. Hon berättade att när hon bodde i Sthlm så åkte alla med barnvagn gratis på bussar å tåg. Är det så fortfarande? Att mammor/pappor med barnvagn åker gratis? Det är ju helt sjukt bra i så fall. Hon berättade även att hundar åkte gratis, det gjorde dom inte i Göteborg fram tills för några månader sen.



Ja, nu ska jag ta en låååång varm dusch! Ha en toppenkväll! Krama lille Alvin!

2011-09-14 - 21:28:11 | URL: http://theredishfox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!