Plattbakad

Vilken heldag! Alvin har fått sitt livs första diplom (för avklarad nybörjarkurs i babysim) och vi slapp badbajsning. Idag fick Alvin äntligen träffa sin favorittjej Isabelle och jag har fått hänga med bästaste vännen L. Det var tre veckor sen sist och vi är ju vana att ses minst en gång i veckan. Efter simningen blev det shopping, dels en del till Alvin som vanligt men faktiskt också en del till mig själv, bland annat en klänning som jag planerar att ha på Alvins dop. Jag har grymma problem med min bakdel, inga kläder, varken mina gamla eller nya jag provar i affärer passar. Nu kanske man skulle kunna tro att den är för stor och inte kommer i det jag vill men så är det inte. Den har blivit helt platt. Och alla byxor blir helt pösiga och så är jag inte van att se mig själv. En något oväntad förändring måste jag säga och ganska trist. Av den anledningen är det i alla fall bra med klänning då bakens form inte lika viktig i en sådan...

Vi har pratat och räknat och funderat och grubblat och vägt för och emot och kommit på nya tankar och förkastat nya tankar och blivit ganska positivt överaskade här hemma. Imorgon är det jag som ringer tillbaka till min chef och tackar ja till nya tjänsten! Vi har som sagt vägt det mesta fram och tillbaka och kommit fram till att det bästa för oss som familj faktiskt är att jag hoppar på detta nya spännande på halvtid redan i september. Eftersom jag då drar in en betydlig liten slant kan vi snåla på dagarna så att vi på detta vis kan dela 50/50 på ledigheten ända till augusti 2012 utan att dagarna tar slut och ändå ska vi nog få äta annat än nudlar och blodpudding. Då är Alvin 1 år och 9 månader och det känns så mycket mer rätt att han ska börja på dagis då istället för redan om mindre än ett år. Och på detta vis får jag alltså vara hemma i 1 år och 4 månader till. Visserligen inte på heltid men för mig känns det så rätt att hellre sprida ut det på en längre tid så jag känner mig mycket nöjd. Lite ångest över att börja jobba redan om 4 månader men det hade ju skett förr eller senare hur som helst (handlar bara om ett par månader) och på detta vis är det ju så mycket längre tills det blir dags för heltidsarbete (och totalt sett längre tid hemma för Alvin). Och som sagt blir det ju till en ny bra tjänst jag får komma till! Lite spännande och kul känns det allt...

Vill bara avsluta med att rapportera att mitt frenetiska sjungande av bajssången haft effekt (eller så var det bara dags helt enkelt). Nu är Alvins mage tömd och det känns bra trots att det hela krävde dusch, blötläggning av kläder, avspolning av skötbord samt byte av min egen tröja.

Publicerat: 2011-05-05 @ 23:30:23


3 kommentarer
Postat av: Elinor

NU blir jag nyfiken! VAD är bajssången? Haha om den e effektiv vill jag veeeeerkligen veta vad det är för något!! Här kör vi med tempning när hon inte sketit på länge. Man sätter in tempen å låter den sitta tills man märker att hennes "kryst"reflex kommer igång. Jävligt effektivt, funkar varje gång (bäst är att göra efter måltid). Igår tempade jag på morgonen, då kom det lite just då på skötbordet. Men jävlar i min låda vad bajsblöjor jag fick byta under dagen. Min lilla unge som bajsar MAX 1 gång per dag (nu när vi käkar riktigt mat, inte ens det) sket fyra gånger! Haha...



Gött med föräldraledigheten, jag hade lätt kunna tänka mig att jobba 50%, det är ju svingött!



Ha en underbar dag, å Gratta Alvin till det fina diplomet! ;)

2011-05-06 - 10:39:49 | URL: http://redishfox.blogg.se/
Postat av: SusannaRosita

Ja, skål på dig med. Heheh ;)

2011-05-06 - 19:28:05 | URL: http://susannarosita.blogg.se/
Postat av: SusannaRosita

Oj haha. Jag kommenterade visst på fel inlägg. (Skriver med mobilen) men du förstod nog vilket inlägg jag syftade på. :-) kram

2011-05-06 - 19:31:58 | URL: http://susannarosita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!