Igelkott, taggig stubb och oklar färg

Än så länge går planerna inför dopet enligt plan. Imorgon blir det paus i fixandet och istället babysim och sen fika med en kompis med bebis och jag känner mig ganska lugn.

Måste berätta vad som hände här om dagen efter Dexters kvällsprommis. Så fort han blev lössläppt (hmmmm, det ordet har visst 2 betydelser) i trädgården efter promenaden var han helt galen, sniffade runt, och var liksom på sin vakt. Efter ett tag  kröp han in under en solsäng och stannade där. Efter ett tag böjde sig P ner för att se varför han låg där helt stilla och vad möter han då? Jo, en liten igelkott som ligger blickstilla med taggarna ut och Dexter som nog inte riktigt vet vad han ska göra utan bara ligger där. Haha, rovdjursjakt i trädgårn men hunden blev visst räddast!

Nu sitter vi och smaskar på lite bullar och försöker söva sonen. Snart ska jag gå in i badrummet och kolla mig i spegeln. Färgade håret för ett par timmar sedan men har fortfarande inte hunnit kolla mig i spegeln (livet med barn ni vet). Borde inte kunna bli värre än den utväxt jag haft och de enstaka grå hår som dykt upp sen jag blev mamma (scary). Tappade dock osunt mycket hår när jag sköljde ur färgen ur håret. Hoppas det var sådant som ändå hade ramlat av inom kort så att det nu blir hårtappsfritt närmsta dagarna. Det där med hårtappet har ju dock lett till att ingen färg i världen kan rädda min frisyr just nu. Borde kanske besöka en frisör men har svårt att se att det skulle hjälpa mot stubben i pannan. Ja, ja, blir i alla fall spännande att se resultatet av färgningen sen...

En kul sak idag var att jag hittade en massa jeans som jag kan ha i en låda med sommarkläder. Ett av paren var dessutom mina smaljeans. Tjoho, nu har jag lite större utbud i garderoben och det känns nästan lika tillfredsställande som en riktigt bra shoppingtur!

Nu har Alvin till slut somnat så nu ska jag kolla in resultatet i håret, återkommer med avrapportering imorgon.

Publicerat: 2011-05-25 @ 22:47:58


1 kommentarer
Postat av: Elinor- Matildas mamma

Jag har också stubb! Min frisör lyckades klippa en snedlugg så att det inte syntes så nycket!



Du jag, matilda å chenda håller tummarna stenhårt för att det ska bli bra väder på söndag!! Idag är det jättevarmt här. Hoppas att ni också har det!



Blir en kort kommentar, skriver via iphonen. Usch vi håller fortfarande på med budgivning... Vi leder än så länge men snart e gränsen nådd... :(



Kram!!

2011-05-26 - 16:10:13 | URL: http://redishfox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!