Nya friska tag

Jag ser ljuset i tunneln och idag mår jag helt ok bortsett från den lilla detaljen att jag tappat rösten och kraxar som en kråka. Alvin tittar förundrat på mig när jag öppnar munnen och verkar tycka att den där mamman blivit en lustig prick. Tyvärr har även han blivit hes, det är ju elakt att säga det men det låter väldigt sött när han gör vissa ljud och ibland verkar han själv tycka att hans "nya röst" är ganska kul för det är liksom som att han måste testa den och sen lyssna och så testa lite till. Sötnöten.

Nu när jag vaknat till liv igen har dopförberedelserna åter tagit fart, nästa söndag är det dags och det är visst en del att stå i med över 50 gäster. Vi (eller kanske snarare Alvin) måste vara väldigt poppis som blir så många när vi bara bjudit de närmaste. Under över alla under så är i alla fall min outfit klar tror jag. Köpte mig en klänning på senaste shoppingrundan, borde prova den här hemma men tror att jag är någorlunda nöjd. Har kommit på hemligheten. Tajta stretchiga kläder går helt bort, visar alldeles för mycket av min ännu gravidformade mage (även om kilona är borta är inte formen det). Vida kläder går också bort, ser så uppenbart ut som om man har massa fläsk att dölja (och SÅ mycket är det faktiskt inte). Lösningen är figursyddakläder i hårdare material. Man får rätt form men utan att visa alla skavanker. Så till dopet tänkte jag mig en figursydd skjortklänning i beiget/lila från HM. Extra bonus med knappar så att den är amningsvänlig också. Det gäller ju att tänka ett steg extra.

Har äntligen laddat in lite bilder från mobilen till datorn så här kommer en på en på min älskade unge. Har även en helt underbar film på en skrattande Alvin i hoppgungan. Någon vänlig själ som kan berätta för mig hur man lägger upp en film?




Hoppas nu kunna sluta skriva om min egen hälsa och hur synd det är om mig, troligen inte så intressant för någon annan att läsa om och troligen blir jag inte det minsta friskare av att beklaga mig. Så nu är det nya friska tag som gäller! Hepp, hepp.

Publicerat: 2011-05-18 @ 16:59:13


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!