Snurrar

Vet ni hur svårt det är att byta blöja på en bebis som så fort man lägger honom på skötbordet snurrar runt och lägger sig på mage? Det är faktiskt inte alls lätt kan jag upplysa om.

Annat som är lite jobbigt är att han sen i måndags inte vill sova i sin egen säng utan typ i min armhåla. Och bättre lite sömn med dålig kvalité än ingen alls tänker jag men fasiken vad ont man får överallt och ryckigt sover man. Nu har dock älsklingen lovat mig en natt i gästrummet (han ska bara komma ner med Alvin när det är matdags). Blir nog imorgon natt så jag får hålla ut tills dess. Och jag har minsann koll på vilken tidpunkt det är matdags så det kan inte myglas inte. Hoppas Alvin accepterar det bara, vill ju inte att han ska vara ledsen och mammigheten växer sig starkare för var dag som går så vi får väl se hur det slutar. Igår var dock min mamma barnvakt i cirka 2 timmar medan jag och P filade på båten utan några större problem men det är skillnad på dagtid och kväll och natt.

Igår tackade jag ju ja till nya uppdraget på jobbet. Nu känns det lite jobbigt det med för jag vet ännu inte mer säkerhet att det blir så (vilket i och för sig tyder på att det ju var rätt beslut eftersom jag nu mår dåligt över att det kanske inte blir så). Jobbar ju som konsult inom företaget och beställaren måste acceptera mig (det tror jag dock inte är några problem) och att de bara får mig på 50 % (och det är det jag är rädd kan gå fel). Egentligen tycker jag ju att de borde säga ja och vara glada att få ta del av just min exemplariska begåvning (haha) och någon som redan kan jobbet någorlunda istället för att ta in någon ny utifrån men man vet ju aldrig och nu är det helg och jag kan tidigast besked på måndag. Alltid något att våndas för...

Nu ska jag ta med mig Alvin ut i solen och plantera lite blommor. Undrar om det är en syssla som faller honom i smaken...

Publicerat: 2011-05-07 @ 10:56:38


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!