Nytt intresse

Nya hårfärgen blev riktigt bra men nu syns det nästan om möjligt mer av risighet och pannstubb än innan. Undrar om jag möjligen skulle kunna hinna komma iväg till frissan för lite toppning innan dopet...

Idag har vi simmat, fick bland annat öva på att "hoppa i" från kanten men det var svårt när man inte kan sitta stabilt på kanten. Någorlunda fungerade det i alla fall och vi får väl helt enkelt öva på sittandet till nästa vecka. Alltså han sitter ju bra (men ibland glömmer han liksom bort och då kan han tippa åt vilket håll som helst). Att sitta på en bassängkant och dingla med benen är väl dock lite överkurs än så länge kanske.

Efter simmet passerade vi snabbt hemma och åt rester från gårdagen. Färsbiffar med fetaost, mycket gott om jag får säga det själv och det slängde jag faktiskt ihop utan recept bara så där. Lite imponerad av mig själv är jag, idag blev det kyckling med sås av havregrädde, creme fraishe, soja och spenat med ris. Jag har helt enkelt börjat gilla köket. Det var bullbaket som startade denna längtan efter att stå där och pula och nu vill jag alltså bara laga mat och baka hela tiden. Så det kan bli.

Sen blev det fika med en gammal vän som bor på annan ort numera men som var på besök hos sina föräldrar (bland annat för att komma på¨dopet på söndag). Hon fick en son i augusti och jag hade fortfarande inte träffat honom så det var verkligen skoj att ses och som vanligt kul att "jämföra" de små. Och med jämföra menar jag inte som i att skryta eller så utan bara på ett trevligt sätt prata om barnens egenheter. Och alltid kul att höra hur andra fixar det med sömn och mat och annat barnrelaterat.

Nu ska jag följa med P som ska lämna en bil hos en kund, hela familjen får följa med så¨att han kommer hem efter att ha lämnat bilen han åker dit i. Är det det som är ett familjeföretag?

Publicerat: 2011-05-26 @ 19:36:08


1 kommentarer
Postat av: Elinor- Matildas mamma

Haha ja, det måste ju vara det dom menar med familjeföretag? ;) hihi du e la go!!



Hörru jag vill allt se en bild på hårfärgen!



Jag ska också iväg till min älskade frisör snart. Måste dock spara lite pengar för det brukar gå på en del. Min färg har blitt urtvättad å ser så där härligt dassig ut. Så han ska få råda bot på det.



Min kära man ska dit imorgon, skönt för han ser ut som en svamp i huvudet. Vad är det med män att vänta tills håret är förjävligt innan dom klipper sig???? JAG fick ringa jocke (frisören) å boka tid för honom, för annars blir det aldrig gjort. Det är tur att man har en frisör som man känner väl (har gått hos samma i 6 år nu) å som lyckas klämma in honom även fast han egentligen är fullbokad. Det kommer nämligen hit folk på söndag för kalas, Robert har fyllt år. Å då kan man ju inte se ut hur som helst ;)



Jadu, nu är det itne långt kvar till dopet, tror du ni får fint väder? Här är det inte lovande för helgen, det ska regna, regna å regna. Trist! Det betyder att jag ännu inte kan få ta fram mina inlines för en tur... åh jag har abstinens efter dom. Har inte åkt på 2 år! Förra året var jag ju gravid å vågade inte åka då. Så iår får jag ta igen det med råge!!



Nä nu ska jag vila en stund! Ha det toppen! Jag å Matilda håller tummarna för er på söndag!!



Kram!

2011-05-27 - 09:21:25 | URL: http://redishfox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!