Lite klagomål

Åhh vad jag hatar att vara förkyld. Tycker inte direkt att jag ser någon bättring men fram till sidag har jag försökt ignorera bort förkylningen och det kanske i ärlighetens namn inte bättrat på mig. Det känns ju bättre för stunden om man låtsas att man inte är sjuk men det fördröjer troligen tillfrisknandet. Kom i alla fall iväg på gårdagens planer och det var faktiskt huvudsaken. Lyckades ju bli magsjuk så att jag missade mammas 60-årsfirande för en månad sedan. I present från oss barn fick hon en chokladprovning och middag och igår var det dags. Kände mig lite smått hängig men lyckades ignorera det hela tillräckligt för att njuta av god choklad, god middag och gott sällskap. Var riktigt intressant med all chokladfakta som Pralinören Louise gav oss. Alvin är för god att ha med sig, han snackar glatt och funkar utmärkt med mat och även med hans sömn när vi är borta. Han somnade sin vanliga tid i min famn, låg ett bra tag hos mormor och sen hos P och var sen bara att lägga över i bilstolen och sov hela resan hem och medans jag och P gjorde oss klara för natten. När vi skulle flytta över honom i hans säng blev det dock skrik och panik och inte ens efter en amning funkade det att lägga honom i sängen. Fattar inte vad det är men helt plötsligt har han de senaste två veckorna vägrat sova i sin egen säng. Jag håller på att bli helt knäckt och fattar inte vad de är som orsakar detta. Vissa gånger kommer skriken av att han rullat över på mage och därmed drar upp huvudet som för att nackträna/krypa och det är så klart inte en så skön sovposition men oftast är det inte det (igår skrek han ju direkt jag la ner honom). Vid 9 tog älsklingen med honom ner för lite lek och jag fick fortsätta sova till 11:20. Verkligen välbehövligt och hoppas lite extra sömn kan göra mig snabbt frisk för jag hatar som sagt att vara förkyld. Men snälla hjälp oss, vad ska vi göra för att få ordning på nätterna igen? Att mata var tredje timme är helt ok, jag tar tillbaka alla tidigare klagomål och önskar bara att få min kudde tillbaks och att inte vakna varje timma natten igenom.

Det var allt från mig just nu, en vilding försöker sig på ett rymningsförsök från min famn (han sov när jag började skriva men inte längre) så nu är det dags för lite lek på golvet.

Publicerat: 2011-05-15 @ 13:24:16


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!