Energi på flaska

Jag lovordade vällingen lite förut. Det står jag i och för sig fortfarande för men den förstärker vår sons minst sagt redan konstiga dygnsrytm något. Jag hade fått för mig att välling var något man åt/drack innan läggdags för att liksom komma i nattstämning. Alvin har sedan tidigare ganska sena sovvanor, vilket vi inte bekymrat oss så mycket över eftersom han är glad på kvällarna och inte övertrött eller så och somna ganska sent innebär vakna ganska sent och det uppskattas. Nu när jag gett vällingen (blev inte förens straxt innan 10 idag eftersom vi varit och firat min brors sambo) så trodde jag nog att han skulle däcka ganska direkt. Han har hållt igång och lekt och busat hela kvällen och somnade i bilen hem men inte då. Det är som om vällingen ger honom värsta energiboosten. Han ligger i detta nu och leker med sin far, hur pigg som helst. Borde inte halvårsbebisar sova nu? Han har verkligen ärvt sin fars dygnsrytm och vällingen verkar förstärka detta ytterligare. Nu ska jag göra mig själv nattklar, grabbarna får leka av sig lite och så hoppas jag att det skapar trötthet så kan vi somna samtidigt när jag är klar.

Publicerat: 2011-05-23 @ 22:59:12


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!